  • Data: 2007-01-05 18:49:29
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania - prosba o pomoc
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    aaa aaa wrote:

    > Lokatorskie, ktore wykupuje od spoldzielni (czyli juz wlasnosiowe), a
    > nastepnie sprzedaje je innej osobie. I tutaj pojawia sie pytanie czy od tej
    > sprzedazy innej osobie musze zaplacic podatek?

    A, to trzeba było tak od razu.

    Zapoznaj się z aktualną ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Do tej pory było tak, że płacisz 10% od ceny sprzedaży w przypadku
    sprzedaży w ciągu 5 lat od końca roku podatkowego, w którym weszło się w
    posiadanie danej nieruchomości (czyli w tym przypadku - od chwili
    nabycia własnościowego prawa do lokalu).

    Teraz miało wejść 22% bez ograniczeń czasowych od zysku - czyli różnica
    pomiędzy ceną sprzedaży a zakupu (choć ciekaw jestem, jak to niby ma być
    liczone w przypadku lokatorskich przekształconych na własnościowe - w
    sumie powinna być brana pod uwagę wartość lokalu, na podstawie której
    wyliczono kwotę wykupu).