  • Data: 2006-09-22 11:37:03
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania - poważny problem
    Od: "Anna S" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    daDa <d...@1...pl> napisał(a):

    > Witam sedecznie
    > Posiadam mieszkanie które kupiłem w zeszłym roku (2005) ale sytuacja
    zmusiła
    > mnie do sprzeadazy tego mieszkania i zaiwestowania uzyskanych pieniedzy w
    > dzialalność gospodarczą. Podatek należny od tej sprzedaży 10% to jak dla
    > mnie duża kwota potrzebna mi do zaiwestowania w miejsce pracy a nie
    > zapłacenie go "lekką ręką" dla urzędu. Proszę o pomoc, czy jest jakiś
    sposób
    > na zatrzymanie tego podatku lub choc by odroczenie płatności tego podatu
    na
> [...]
    Można nie płacić tego podatku dochodowego, gdy złoży się w terminie 14 dni
    od dnia sprzedaży mieszkania, we właściwym Urzędzie Skarbowym takie
    oświadczenie-deklarację, że tą kwotę ze sprzedaży (całą! a nie tylko te 10%)
    przeznaczysz na zakup innego lokalu lub remont. I jest na to 2 lata...
    trzeba wtedy gromadzić faktury, rachunki, żeby w razie wezwania móc okazać,
    że tak sie własnie stało. W przeciwnym wypadku wiadomo, nałożą odsetki karne
    od tego niezapłaconego podatku... i to będzie dopero masakra....
    pozdrawiam
    Andzia