  • Data: 2006-09-22 13:31:28
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania - poważny problem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    daDa wrote:
    > Witam sedecznie
    > Posiadam mieszkanie które kupiłem w zeszłym roku (2005) ale sytuacja zmusiła
    > mnie do sprzeadazy tego mieszkania i zaiwestowania uzyskanych pieniedzy w
    > dzialalność gospodarczą. Podatek należny od tej sprzedaży 10% to jak dla

    A dawno temu?

    Bo zgodnie z przepisami masz 14 dni na złożenie w US deklaracji, że w
    ciągu 2 lat sumę uzyskaną ze sprzedaży mieszkania wydasz na cele (w
    uproszczeniu) mieszkaniowe (kompletny spis, co można odliczyć od
    podstawy tego podatku znajdziesz w ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych).

    Po upływie dwóch lat płacisz 10% od różnicy pomiędzy tym, co uzyskałeś
    ze sprzedaży mieszkania (minus np. koszta notarialne) a tym, co wydałeś
    na np. zakup działki budowlane. I od tego jeszcze połowa ustawowych odsetek.

    PS: oczywiście zakładam, że mieszkanie posiadałeś jako osoba fizyczna :)