  • Data: 2004-01-23 17:44:15
    Temat: Re: Podatek od darowizny
    Od: "Piter" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    w tym zakresie istnieje odrębna ustawy - o podatku od spadków i darowizn.
    Ustawa jest niezalenża od ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Tak więc dochodu z tytułu darowizny nie uwzględnia się w PIT-ach, lecz
    pobierany jest przez notariusza i wpłacany do urzędu skarbowego. Wysokość
    podatku uzależniona jest od wartości darowizny oraz stopnia pokrewieństwa z
    darczyńcą. Im bliższy członek rodziny jest darczyńczą tym niższy podatek
    piotr
    p...@a...pl