  • Data: 2003-07-27 19:43:11
    Temat: Re: Pobicie, jak zalatwic sprawe polubownie
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin <n...@n...pl> napisał(a):

    > Trzy dni temu zostalem pobity. Otrzymalem cios z glowki, a gdy lezalem na
    > ziemi zostalem jeszcze kopniety w twarz, przez co mam zdarta skore pod
    > okiem oraz na ramieniu, rozcieta warge, a takze zniszczono moje okulary
    > (spadly na ziemie podczas upadku i zostaly rozdeptane). Po calym zajsciu
    > udalem sie do lekarza oraz na policje aby zlozyc zeznanie. Sprawca zostal
    > zlapany. Aktualnie mam z nim jedynie kontakt telefoniczny (do zdazenia
    > doszlo na wczasach, on mieszka 200km ode mnie). Powiedzial mi, ze na
    policji
> [...]
    Całą sprawę można skierować do tzw. postępowania mediacyjnego. Zgodnie z
    art. 320 Kodeksu postępowania karnego,jeżeli ma to znaczenie dla wystąpienia
    do sądu z odpowiednim wnioskiem, prokurator może, z inicjatywy lub za zgodą
    stron, skierować sprawę do instytucji lub osoby godnej zaufania w celu
    przeprowadzenia postępowania mediacyjnego między podejrzanym i
    pokrzywdzonym. Njaczęściej polega to na tym, że sprawca naprawia szkodę
    wyrządzoną ofierze przestępstwa, wzamian za co nie podlega odpowiedzialności
    karnej.
    P.S.
    Prokuratura i Policja bardzo niechętnie stosują tą instytucję, gdyż psuje im
    statystyki.