  • 1. Data: 2003-07-27 16:55:11
    Temat: Pobicie, jak zalatwic sprawe polubownie
    Od: "Marcin" <n...@n...pl>

    Trzy dni temu zostalem pobity. Otrzymalem cios z glowki, a gdy lezalem na
    ziemi zostalem jeszcze kopniety w twarz, przez co mam zdarta skore pod
    okiem oraz na ramieniu, rozcieta warge, a takze zniszczono moje okulary
    (spadly na ziemie podczas upadku i zostaly rozdeptane). Po calym zajsciu
    udalem sie do lekarza oraz na policje aby zlozyc zeznanie. Sprawca zostal
    zlapany. Aktualnie mam z nim jedynie kontakt telefoniczny (do zdazenia
    doszlo na wczasach, on mieszka 200km ode mnie). Powiedzial mi, ze na policji
    zeznal, iz ukradlem mu komorke i mialem przy sobie jakies prochy albo bylem
    pod ich wplywem! Nie mam zielonego pojecia skad wytrzasnal ta historyjke,
    ale jest ona poprostu klamstwem!!! W zyciu nie bylem karany, niczego nie
    ukradlem a tym bardziej nie mialem do czynienia z prochami!!!!! Z rozmowy
    moznabylo wywnioskowac, ze oprocz kary boi sie on takze aby rodzice nie
    dowiedzieli sie o calej sprawie (18-latek), dlatego chce sie ugodzic i w
    zamian za wycofanie moich oskarzen, on wycofa swoje (ktore sa zreszta
    klamstwem). Mi osobiscie bardzo pasuje to rozwiazanie, albowiem na sprawe w
    sadzie musialbym fatygowac siebie oraz kolege 300km od naszego miejsca
    zamieszkania i jak wiadomo przysporzyloby to wiele problemow. Lecz chcialbym
    takze, aby w tym przypadku sprawca pokryl koszt zakupu moich nowych okularow
    (starych nie da sie juz niestety w zaden sposob naprawic) oraz ew. koszty
    jakie musialbym poniesc w celu zalatwienia tej sprawy w ten sposob.

    Prosze Szanownych Grupowiczow o pomoc i wszelkie sugestie w tej sprawie, a
    przede wszystkim wskazowki, ktore pomoglyby mi zamknac ta sprawe w opisany
    sposob, czyli ja wycofuje swoje oskarzenie w momencie gdy on wycofa swoje i
    wplaci na moje konto kwote aby pokryc poniesione przeze mnie koszta.

    Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-07-27 17:50:18
    Temat: Re: Pobicie, jak zalatwic sprawe polubownie
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    jak na moj gust gostek cie straszy, swoje zeznania moze wsadzic sobie w
    buty, nawet gdybys mu ukradl komorke to powinien zawiadomic policje a nie
    wymierzac samosad, a co do prochow, jesli zglosil to na policje czemu ich
    jeszcze u ciebie nie bylo, a jesli miales je podczas pobicia gdzie sie
    podzialy, on je zabral?

    to takie teoretyzowanie, ale jesli sie gnojek boi ze starzy sie dowiedza
    powiedz mu ze albo on sam ci naprawia/kuuje nowe okulary albo daje na nie
    kase, albo ty pogadasz z jego starymi, na jego opowiastke nie zwracal bym
    uwagi

  • 3. Data: 2003-07-27 17:50:48
    Od: "Maciek81" <N...@c...pl>

> [...]
    > zlapany. Aktualnie mam z nim jedynie kontakt telefoniczny (do zdazenia
    > doszlo na wczasach, on mieszka 200km ode mnie).

    Pobił Cię tak brutalnie i wymieniliście się telefonami?

    > Powiedzial mi, ze na policji
    > zeznal, iz ukradlem mu komorke i mialem przy sobie jakies prochy albo
    bylem
    > pod ich wplywem!

    Zakładam, że obdukcja jest?
    Akurat tak zeznał... Powinieneś dotrzeć do jego zeznania przez Policję -
    jako poszkodowany powinieneś mieć wgląd w akta. Następnie przedstawić swoją
    wersję wydarzeń Policji.

    > Nie mam zielonego pojecia skad wytrzasnal ta historyjke,
    > ale jest ona poprostu klamstwem!!! W zyciu nie bylem karany, niczego nie
    > ukradlem a tym bardziej nie mialem do czynienia z prochami!!!!!

    Możesz go oskarżyć dodatkowo o pomówienie i składanie fałszywych zeznań.

    > Z rozmowy
    > moznabylo wywnioskowac, ze oprocz kary boi sie on takze aby rodzice nie
    > dowiedzieli sie o calej sprawie (18-latek),

    Pierwsze co - to zadzwoń do jego rodziców i opowiedz o całej sytuacji.
    Powiedz, że zgłosiłeś to Policji i przeciwko jego synowi toczy się
    dochodzenie itp.

    > dlatego chce sie ugodzic i w
    > zamian za wycofanie moich oskarzen, on wycofa swoje (ktore sa zreszta
    > klamstwem).

    On Ci łaski nie robi, że wycofa swoje - będzie odpowiadał za pobicie,
    zniszczenie mienia, fałszywe zeznania - Ty możesz mieć gorzej przejeb*** jak
    z nim pójdziesz w układ.

    > Mi osobiscie bardzo pasuje to rozwiazanie, albowiem na sprawe w
    > sadzie musialbym fatygowac siebie oraz kolege 300km od naszego miejsca
    > zamieszkania i jak wiadomo przysporzyloby to wiele problemow.

    Tobie nie - koszty dojazdu Ci zwrócą - jako koszt rozprawy poniesie je Twój
    napastnik.

> [...]
    > (starych nie da sie juz niestety w zaden sposob naprawic) oraz ew. koszty
    > jakie musialbym poniesc w celu zalatwienia tej sprawy w ten sposob.

    Proponuję sądownie - po takim szantażowaniu jeszcze

> [...]
    > sposob, czyli ja wycofuje swoje oskarzenie w momencie gdy on wycofa swoje
    > wplaci na moje konto kwote aby pokryc poniesione przeze mnie koszta.

    Według mnie - to będzie najgorsza głupota jaką zrobisz - zostaniesz na
    lodzie bez kasy i oskarżony o kradzież jeszcze

    > Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam!

    Pomogłem jak mogłem

  • 4. Data: 2003-07-27 18:48:40
    Od: "Marcin" <m...@W...z.pl>

    > to takie teoretyzowanie, ale jesli sie gnojek boi ze starzy sie dowiedza
    > powiedz mu ze albo on sam ci naprawia/kuuje nowe okulary albo daje na nie
    > kase,

    Naprawic to juz sie ich nie da - probowalem je wyprostowac i poprostu sie
    zlamaly. Dlatego jutro kupuje nowe i chce za nie kase i tyle. Jesli mi
    zwroci to ja wycofuje sprawe. Pytanie tylko w jaki sposob to rozwiazac?

    > albo ty pogadasz z jego starymi, na jego opowiastke nie zwracal bym
    > uwagi

    Tak, ale nie chcialbym przez ta opowiastke miec jakiejs sprawy w sadzie i
    fatygowac sie spowrotem 300km na rozprawe o kradziez, ktorej nie bylo.

  • 5. Data: 2003-07-27 18:57:29
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Maciek81' wyklawiaturzył/a w niusie
    bg13dj$8rd$...@d...ceti.pl taką oto treść:

    | Możesz go oskarżyć dodatkowo o pomówienie i składanie fałszywych
    | zeznań.

    | On Ci łaski nie robi, że wycofa swoje - będzie odpowiadał za pobicie,
    | zniszczenie mienia, fałszywe zeznania

    Podejzany/oskarzony nie moze odpowiadac za skladanie falszywych zeznan. On
    sklada _wyjasnienia_ i moze w nich mowic, co mu sie podoba.

    ->piotr

  • 6. Data: 2003-07-27 19:00:00
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > dowiedzieli sie o calej sprawie (18-latek), dlatego chce sie ugodzic
    > i w zamian za wycofanie moich oskarzen, on wycofa swoje
    > (ktore sa zreszta klamstwem).

    Huhu - no to teraz się władował. Za pobicie to wiele by nie dostał, a za coś
    takiego to na 'dzień dobry' fałszywe zeznania z zagrożeniem do 3 lat
    odsiadki. Plus nielegalne grożenie procesem opartym na ww. kłamstwach.

> [...]
    > sadzie musialbym fatygowac siebie oraz kolege 300km od naszego
    > miejsca zamieszkania i jak wiadomo przysporzyloby to wiele

    Nienienie. Pod żadnym pozorem. Dociągnij sprawę do końca - niech się gnojek
    nauczy odpowiadać za własne czyny.

  • 7. Data: 2003-07-27 19:05:39
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl> napisał w wiadomości

    > Podejzany/oskarzony nie moze odpowiadac za skladanie
    > falszywych zeznan. On sklada _wyjasnienia_ i moze w
    > nich mowic, co mu sie podoba.

    Jesteś pewien? A nie najwyżej odmówić składania zeznań?

    Poza tym póki co mógł zostać wezwany jako świadek (tak było w przypadku tych
    emerytowanych gnoi, co na mnie napadli).

  • 8. Data: 2003-07-27 19:34:44
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Andrzej Lawa' wyklawiaturzył/a w niusie
    bg17rr$82p$...@n...news.tpi.pl taką oto treść:

    | Jesteś pewien? A nie najwyżej odmówić składania zeznań?

    Pamietaj jedno. Podejzany/oskarzony _wyjasnia_. A swiadek _zeznaje_.

    Jesli koles jest sluchany jako podejzany, to moze klamac ile wlezie bez
    ponoszenia konsekwencji:-)

    | Poza tym póki co mógł zostać wezwany jako świadek

    Wtedy rzeczywiscie ma obowiazek mowic prawde lub uchylic sie od pytania,
    ktore naraziloby go na odpowiedzialnosc karna.

    ->piotr

  • 9. Data: 2003-07-27 19:43:11
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > sposob, czyli ja wycofuje swoje oskarzenie w momencie gdy on wycofa swoje i
    > wplaci na moje konto kwote aby pokryc poniesione przeze mnie koszta.

    Całą sprawę można skierować do tzw. postępowania mediacyjnego. Zgodnie z
    art. 320 Kodeksu postępowania karnego,jeżeli ma to znaczenie dla wystąpienia
    do sądu z odpowiednim wnioskiem, prokurator może, z inicjatywy lub za zgodą
    stron, skierować sprawę do instytucji lub osoby godnej zaufania w celu
    przeprowadzenia postępowania mediacyjnego między podejrzanym i
    pokrzywdzonym. Njaczęściej polega to na tym, że sprawca naprawia szkodę
    wyrządzoną ofierze przestępstwa, wzamian za co nie podlega odpowiedzialności
    karnej.
    P.S.
    Prokuratura i Policja bardzo niechętnie stosują tą instytucję, gdyż psuje im
    statystyki.

  • 10. Data: 2003-07-27 19:43:40
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > Pamietaj jedno. Podejzany/oskarzony _wyjasnia_. A swiadek _zeznaje_.

    Ech, muszę się jeszcze coneico nauczyć... Czego szukać w miarę dobrego w tej
    dziedzinie w ksiegarniach? Same teksty ustaw mam, ale jakieś komentarze by
    się przydały...

    > Jesli koles jest sluchany jako podejzany, to moze klamac ile
    > wlezie bez ponoszenia konsekwencji:-)

    No właśnie, coś mi się tak kołatało :-(

    Gdzie to jest dokładniej napisane? (tzn. pewnie KPK, ale jakoś nie mogę
    znaleźć)

    Co nie zmienia mojego zdania, że to kompletnie bez sensu - IMHO jeśli
    'wyjaśniał' fałszywie (i zostanie to wykazane), to powinien jeszcze
    dodatkowo w d*.*ę dostać za utrudnianie.

    A już przed sądem? Może wtedy bezkarnie kręcić?

    > Wtedy rzeczywiscie ma obowiazek mowic prawde lub
    > uchylic sie od pytania, ktore naraziloby go na
    > odpowiedzialnosc karna.

    Huhuhu... No to sobie Piwowarki piwa nawarzyły :-D