    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PoRD pytanie
    Date: Sun, 16 Apr 2017 18:14:39 +0200

    W dniu 16.04.2017 o 16:39, rg pisze:

    > Ano dokładnie.
    > https://www.google.pl/maps/@52.4349222,16.9059253,3a
    ,75y,217.11h,86.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBWAJ42L8LKNC
    3fQGg9_Xuw!2e0!7i13312!8i6656
    > Obok tego srebrnego pojazdu powinien być powtórzony znak "droga z
    > pierszeństwem", co zamyka wszelkie dywagacje czy jest to jedno skrzyżowanie czy
    > nie (bo przestaje to mieć znaczenie).
    >
    > Na logikę to intencją było stworzenie oddzielnego skrzyżowania, ale brak tego
    > znaku temu przeczy.

    Przyjrzałem się innym znanym mi skrzyżowaniom z wydzielonym
    prawoskrętem. Wszędzie stoją po prostu znaki ustąp pierwszeństwa i nikt
    nie stawia "drogi z pierwszeństwem" na tej wysepce. Ba są takie gdzie w
    zasadzie każdy powinien ustąpić, bo obaj mają znak ustąp - jeden przed
    skrzyżowaniem, drugi przed skrętem;)

    IMHO idea jest taka, że jak widzisz, że przeciwnik ma ustąp, to znaczy
    że ty masz pierwszeństwo.

    Shrek