  • Data: 2004-12-08 13:50:12
    Temat: Re: Plus GSM wypowiedzenie umowy
    Od: "barnie" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Z" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cp470o$fot$1@shodan.interia.pl...
    > moim zdaniem powinno sie w treści pisma do plusa napisac że nie wyraza sie
    > akceptacji nowego regulaminu, nic nie pisząc o wypowiedzeniu umowy.
    >
    > plus w takim razie nie bedzie mógł świadczyc usług i sam rozwiąże umowę
    > (teoria)

    Ciągnąc dalej ten wątek posłużę się fragmentem dyskusji pomiędzy
    Gniewomirem a MAcem na pl.misc.telefonia.gsm

    <cytat>
    Co jest wtedy gdy nie chcesz zrywać obowiązującej Cie umowy na ofertę
    promocyjną
    ale nie akceptujesz zmian Regulaminu Świadczenia Usług.[...].

    Jak już pisałem:
    po niewyrażeniu zgody (i jednoczesnym nie wspominaniu o wypowiedzeniu umowy:
    1. plus akceptuje ten fakt i dzieli abonentów na dwie grupy - "stary
    reg." i "nowy reg". Chociaż wydaje mi się to nieprawdopodobne, to jednak
    jest możliwe. No i wszystko się toczy starym trybem. Jeżeli nie to "2"
    2. Zakładając, że plus z jakichś powodów MUSI wprowadzić nowy regulamin:
    a. to plus rozwiązuje umowę, co gorsza to abonentowi wtedy może
    przysługiwać roszczenie odszkodowawcze (chociaż nie jest o nim
    wspomniane w umowie to jednak przepisy KC i sąd mają coś do powiedzenia
    - klasyczny przypadek nierówności umowy - ) - (przykład: firma, papiery
    firmowe, wizytówki itp. IMHO da się to wysądzić) -
    Jeżeli nie rozwiąże umowy to "b"
    b. niezależnie od umowy (normalna, promo, PWA) zawsze jest w niej
    paragraf mówiący, że świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się w
    oparciu o regulamin "główny". Bez akceptacji tego regulaminu PLUS nie
    może świadczyć usług, czyli nie może wywiązać się z umowy, czyli nie
    może brać pieniędzy za niewukonanie przedmiotu umowy (usługi
    telekomunikacyjnej). Umowa sobie leży w kącie do czsu jej wygaśnięcia
    (albo rozwiązania po czasie cyrograficznum) a abonent nic nie płaci.
    Można wtedy ewentualnie pozwać plusa o pokrycie kosztów podpisania nowej
    umowy z dowolnym opem.
    </cytat>

    Raczej mało prawdopodobne (a wręcz niemożliwe) jest zasugerowane w pierwszym
    punkcie rozważnie - podział abonentów na dwie grupy (stary/nowy reg.). Stąd
    moje pytanie: czy samo oświadczenie o braku akceptacji zmian poczynionych w
    nowym regulaminie nie jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez
    abonenta? A w związku z tym, czy nie ponosi za sobą takich samych skutków
    jak wypowiedzenie (kara umowna)? Wprawdzie literalnie w oświadczeniu abonent
    nie wyraża woli zerwania umowy i zaprzestania świadczenia usług, lecz
    jedynie nie godzi się na nową treść postanowień regulaminu, ale czy w sensie
    prawnym nie takie oświadczenie nie jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy
    przez abonenta? Czy MAc słusznie stwierdza, że oświadczenie abonenta jedynie
    o niezaakceptowaniu zmian pociągające za sobą konieczność zerwania następuje
    z woli plusa? Gdyby tak było, to w takim przypadku plus nie mógłby żądać
    zwrotu przyznanej ulgi (słynny art.57 ust.6 PT).

    Pozdrawiam,
    barnie