eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlus GSM reklamacja - do sadu [Dlugie] › Re: Plus GSM reklamacja - do sadu [Dlugie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!not-for-mail
    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Plus GSM reklamacja - do sadu [Dlugie]
    Date: Tue, 25 May 2004 14:51:41 +0200
    Organization: Pro Futuro
    Lines: 52
    Message-ID: <4...@p...onet.pl>
    References: <4...@p...onet.pl> <c8u3uk$iju$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ghost.vnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: opal.futuro.pl 1085489529 21944 62.233.169.54 (25 May 2004 12:52:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 25 May 2004 12:52:09 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.8 [en] (Win98; U)
    X-Accept-Language: pl,en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:216639
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Raf napisał(a):
    >
    > > 1) skierowac sprawe do sadu. Jako roszczenie zapisze wymiane
    > > telefonu na nowy lub zaplate jego wartosci. Co podac jako wartosc
    > > sporu? 60 zl, czy 1220? W pierwszym przypadku komornik
    > > wyegzekwuje 60 zl za ktore kupie sobie sznureczek do zawieszenia
    > > uszkodzonego telefonu na scianie. Majac 1220 pojde do innego
    > > salonu i kupie nowy telefon.
    >
    > Żądaj wymiany na nowy, a jako wartość roszczenia podaj 1220 zł (jeśli za
    > taką cenę możesz go kupić nie korzystając z promocji). Zgodnie z
    > orzecznictwem dotyczącym rękojmi (niezgodność towaru z umową zastąpiła
    > rekojmię w umowach z konsummentami i orzecznictwo w tym zakresie uznaje się
    > za aktualne, o ile nie jest sprzeczne z nowymi przepisami), odszkodowanie ma
    > stanowić równowartość aktualnej rynkowej wartości zakupionego towaru.

    Dzieki za dobre zyczenia:-) Ale gdzie znajde przepisy, ktore cos
    o tym traktuja?

    > > 2) wypowiedziec umowe. Komu? Pisalem do Polkomtela, a oni
    > > twierdza, ze oczywiscie moge wypowiedziec, ale tylko salonowi.
    > > Poniewaz zawarlem w momencie kupna dwie umowy. Z salonem i
    >
    > Może nie jesteś tego świadomy ale rzeczywiście zawarłeś dwie umowy - umowę
    > sprzedaży telefonu z agentem i umowę o swiadczenea usług telekomunikacyjnych
    > z Polkomtel SA. Od pierwszej (sprzedaż telefonu) możesz odstąpić, drugą
    > możesz wypowiedzieć.

    Tego sie obawialem.

    Mam dodatkowe pytanie. Poniewaz telefon jest zepsuty, to uzywam
    wlasnego starego, wyciagnietego spod lozka:-) Jego parametry
    odbiegaja znaczaco od nowego telefonu.
    Krotko- akumulator trzyma w stanie czuwania tylko dzien. Kupujac
    w sklepie nowy, kierowalem sie potrzeba posiadania aparatu, ktory
    trzyma 10 dni. Takie mam potrzeby i juz:-) Chcialbym teraz kupic
    w innym sklepie wolnej sprzedazy podobny telefon, aby zapewnil mi
    mozliwosci utracone w wyniku kupienia tego zepsutego, ktorego nie
    chca mi wymienic.
    Potem wpisalbym do pozwu roszczenie o zwrot kwoty wydanej na
    niego. Czy mam szanse na otrzymanie tego. W koncu sprzedawca
    sprzedajac towar obiecal jakies jego wlasciwosci, ktorych
    kupujacy potrzebowal.

    --
    Pozdrawiam
    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.05.04 23:04 Raf
  • 25.05.04 23:13 Raf
  • 25.05.04 23:27 Raf

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1