    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Płatność za mieszkanie???
    Date: Sat, 21 Feb 2009 03:25:19 +0100
    <gna3if$7ja$2@news.wp.pl> <gna78u$39s$1@inews.gazeta.pl>
    <gnbb6g$sf2$1@news.wp.pl> <gnc6ba$8qd$2@inews.gazeta.pl>
    <gncj1o$q7v$1@news.wp.pl> <gnf05m$gcg$2@inews.gazeta.pl>
    <gnib45$gv$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gnie07$ud$1@inews.gazeta.pl>
    <gnk1qj$nl6$2@inews.gazeta.pl> <gnk7np$mga$1@inews.gazeta.pl>
    <gnk9ta$pop$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <gnka55$q11$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnkikf$k42$2@inews.gazeta.pl>
    <gnkldu$ddo$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902201257170.3520@quad>
    <gnml1q$8ec$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902201834570.644@quad>

> [...]
    >
    > PIENIĘDZY.
    > Za to JEST wystarczająca do przeniesienie własności nieruchomości.

    > Nie.
    > Poczytaj sobie Kodeks Cywilny, co?

    > PRZECZYTAJ KODEKS CYWILNY!
    >
    > Cytat:
    >
    > Art. 157
    > § 1. Własnoœć nieruchomoœci nie może być przeniesiona pod warunkiem
    > ani z zastrzeżeniem terminu.
    >
    > Wszystko.
    > To, co można zawrzeć "pod warunkiem", to umowa o ZOBOWIĄZANIU do
    > przeniesieniu własności. Ale nie samą zmianę własności.

    Nie będę odnosił sie do tego, co wyżej napisałes, bo mam nadzieję, że za
    chwilę, po rozwinieciu mojego przykładu z dropsami sam zrozumiesz błąd
    swojego rozumowania:-))

    > 1. Mylisz posiadanie z własnością. Posiadaczem mieszkania jest np.
    > jego najemca

    Nie mylę!! ale z przykroscia stwierdzam, ze dyskutujesz w sposób
    nieelegancki (albo masz kłopoty z komputerem) bo wygodnie nie zauważasz
    odpowiedniego mojego sprostowania wysłanego 12 min po cytowanej wypowiedzi,
    a godzine i kwadrans przed Twoja niniejszą złośliwością, całkowicie zatem
    bezzasadną!!

    > 2. W przypadku dropsów trafiłeś wyjątkowo dobrze:
    >
    > Art. 155
    > § 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowišzujšcej do przeniesienia własnoœci
    > sš rzeczy oznaczone
    > tylko co do gatunku, do przeniesienia własnoœci potrzebne
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jest przeniesienie posiadania rzeczy
    >

    > I tyle.
    > W momencie przeniesienia posiadania ("dania do rozporządzania")
    > ma miejsce przeniesienie własności - ale W PRZYPADKU RZECZY
    > RUCHOMYCH NIE OZNACZONYCH CO TO TOŻSAMOŚCI!

    A zatem według Twojej interpretacji także staniesz sie ich pełnoprawnym
    WŁASCICIELEM jesli te dropsy wyrwiesz sprzedawczyni, albo wprost je
    ukradniesz, czy tez wyłudzisz, bo równiez wówczas przecież niewatpliwie
    wypełnisz jedyny (oczywiscie tylko wg Ciebie ) warunek, tj. wejscie w ich
    posiadanie.
    Jesli jednak tak nie jest, to zastanów się dlaczego i czy to te okolicznosci
    nie mają zastosowania w omawianej sprawie?;-))

    > W innych przypadkach tak nie jest.
    > Jeszcze się rozeznaj co to jest "oznaczone co do gatunku" ;)
    > (bo nie chodzi o "dropsy miętowe", lecz dropsy nie oznaczone tak
    > że w rachubę wchodzi KONKRETNA paczka dropsów, np. "numer
    > seryjny 295720412/2008" :>)
    >
    > I sorry sir - ale jak nie widzisz potrzeby żeby zapoznać się
    > z PRZEPISAMI, lecz chcesz pisać swobodne gdybania "bo mi się
    > wydaje że mogę mieszkanie porównać z dropsami" to proszę,
    > jednak bez mojego dalszego udziału.

    Ogromnie labilne masz nastroje, -kilka wierszy wyżej napisałeś, cyt. "2. W
    przypadku dropsów trafiłeś wyjątkowo dobrze"

    ;-))

    p47