  • Data: 2009-02-21 17:28:53
    Temat: Re: Płatność za mieszkanie???
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gnp7oj$pks$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > I jest gdzieś wymóg zapłaty dla zawarcia tej transakcji?

    Zaraz, zaraz, wróćmy tymczasem do dropsów,- czy w moim przykładzie-pytaniu,
    tj. jesli Gotfryd wszedł w posiadanie dropsów w wyniku przestepstwa (wyrwał
    je, ukradł, wyłudził) to tez automatycznie stał sie ich pełnoprawnym
    właścicielem? Taki przeciez nalezałoby wyciągnąc wniosek z jego nowatorskiej
    (dla mnie przynajmniej) doktryny prawnej (że jakoby całkowicie i ostatecznie
    wystarczy niezaleznie od okoliczności, aby tylko spełnione były warunki
    opisane w Art. 155 (...)§ 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do
    przeniesienia własności są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do
    przeniesienia własności potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy"?? I
    czy rzeczywiscie, tak jak on napisał , cyt. : "i tyle" ?
    Albo rozważ sytuację, czy gdy złodziej w wyniku np włamania ukradł twój
    telewizor (juz konkretny), a więc posiadł go to czy tez zostaje w ten sposób
    jego włascicielem i policja zabierając mu ten łup gwałci jego
    właścicielskie prawa??
    I nie mów, że do czasu odebrania był jednak włascicielem, bo oznaczałoby to,
    że nie moznaby sie przyczepic do jego w tym czasie rozporządzeń tym
    przedmiotem.
    A jesli jednak nie zostaje właścicielem, to zastanów się dlaczego? A gdy na
    to pytanie odpowiesz, to rozważ, czy czasem ta przeszkoda jednak nie wpływa
    na ważność transakcji sprzedazy mieszkania w trakcie której doszło do
    przestepstwa, i to niezaleznie od tego w jakiej by to formie ona się nie
    odbyła! (no, chyba że uda Ci sie odkrywczo;-) wykazać, że z tego
    zastrzeżenia takie transakcje sa wyłączone.

    p47