  • Data: 2010-07-26 10:04:38
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-26 11:36, b...@n...pl pisze:

    > Ale trzeba zacząć od tego, że to nie jest widzimisię sprzedawców.
    > Prowizja i opłata stała powodują, że transakcje są nieopłacalne przy
    > kwotach poniżej 10 zł. Swoją dolę bierze Visa/EuroCard, dolę bierze
    > operator płatności. Więc z tych 10 zł płaconych kartą 25% jest płaconych
    > przez za transakcję. Przy marży 20 - 25% okazuje się, że sklep musi
    > dopłacać. Większe sklepy i sieci mogą negocjować lepsze warunki z
    > operatorami, małe sklepy nie mają tej możliwości. Więc de facto są
    > zmuszane do takiej polityki. Pytanie, co jest lepsze dla klienta -
> [...]

    Raczysz przesadzać i to znacznie. Opłata stała (abonament) nie zmieni
    się, niezależnie od tego, czy akceptujesz płatności na małe kwoty, czy
    nie. Prowizja za transakcję nie powinna obecnie przekroczyć 3%, więc np.
    przy 5 zł jest to 15 groszy. Ostatnią pozycją są koszty
    telekomunikacyjne, ale to nie moja wina, że większość małych sklepików
    nadal korzysta z abonamentu standardowego tepsy z impulsem za 35 gr. W
    przypadku inteligentnego korzystania z telefonu, koszt połączenia
    autoryzacyjnego nie powinien przekroczyć 7-8 gr.

    Łączne koszty dla umownych 5 zł masz około 23 gr, to jest poniżej 5%
    ceny towaru.Dla 10 zł masz poniżej 4%.