  • Data: 2002-09-24 22:04:10
    Temat: Re: "Platnosc do 15-go dnia kazdego miesiaca" - co oznacza?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Sep 2002, cef wrote:

    >+
    >+ > Po co wam wyrok.
    >+ > Nie wystarczy ordynacja?

    Co za (która) ordynacja ? (nie łapię :()

    >+ Albo KC.
    >+ Gdzieś tam stoi napisane
    >+ co się rozumie pod jaką datą
    >+ przy płatnościach.

    Okolice art. 480 ?
    Tak, tylko:
    "jeśli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia pieniężnego..."

    Pytanie, czy jeśli wpływ na rachunek zostaje *uznany* z datą
    przykładową 15., pomimo że jest "widoczny" dopiero 18. - to
    czy dłużnik pozostaje (po 18. ! :)) w zwłoce...
    Dla mnie mało oczywiste, dlatego - skoro ktoś rzucił wyrokiem
    SN - ciekaw jestem... :)
    Co do możliwości uzyskania odszkodowania *z innych* paragrafów
    (chocby art. 477 - chociaz trochę naciagam, skoro zwłoki nie
    ma a szkoda ze zwłoki jest :] - ale KC jest dłuuuugi i coś
    innago może się jeszcze *też* znajdzie :)) - to wątpliwości nie
    mam. Jakbyś rzucił okiem na moją odpowiedź na post z wyciętym
    subjectem...

    Pozdrowienia, Gotfryd