eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlanowanieRe: Planowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl
    !209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!69.16.185.112.MISMATCH!peer
    02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com
    !nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 4 Jan 2014 01:15:46 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Planowanie
    In-Reply-To: <la712j$vl9$2@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1401040100000.1724@quad>
    References: <52c704c8$0$2361$65785112@news.neostrada.pl>
    <la712j$vl9$2@node1.news.atman.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1388794545 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2371 83.15.167.123:61651
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3050
    X-Received-Body-CRC: 2873372585
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:733402
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 3 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > On 03.01.2014 19:43, rAzor wrote:
    >> Ilu z was szykuje sobie szczoteczki do ząbeczków i pętelki na szyję
    >> w związku ze spodziewaną nowelizacją prawa karnego za jazdę na "wydechu"?
    >
    > a konkretnie o co chodzi?

    Pewnie o to:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/4472
    44,pijani-kierowcy-jak-z-nimi-walczyc-jak-karac-prem
    ier-tusk-zapowiada-rozwiazania.html
    +++
    Dlatego rzšd będzie się zastanawiał między innymi nad podniesieniem
    dolnego limitu sankcji oraz na ograniczeniu możliwoœci kary w zawieszeniu
    dla sprawców wypadków pod wpływem alkoholu.
    ---

    rAzor zapomniał o drobiazgu, o nierównoważności słów "jazda"
    i "spowodowanie wypadku" ;)
    No i szuka chętnych na grupie, ale to już okazja na inny flejm.

    ATSD, mnie nadal ciekawi brak publicznych informacji o relacjach między
    "opromilowaniem" a wypadkowością, w szczególności:
    - w podziale na sensowne *progi*, gdzieś tak do 0,08% (znane max
    dopuszczalne w niektórych krajach), 0,12% (AFAIR max dopuszczalne
    gdzieś na rowerze) i >0,2% dajmy na to
    - ilu zabili sprawcy w poszczególnych przedziałach
    - ilu samych się zabiło (IMO to ma znaczenie)
    - ilu zostało zabitych przez trzeźwych jak świnie innych uczestników ruchu
    - i to samo dla rannych, z ew. wyróżnieniem "trwałego kalectwa".

    Statystyka wrzucająca 0,021% i 0,21% do jednego worka jest jakby
    to powiedzieć, "statystyczna" dość, znaczy czwarta prawda itede :>
    (plus mam mocne wewnętrze przekonanie, nie poparte żadnymi dowodami,
    że na początku tysiąclecia widziałem statystykę sprawstwa wypadków
    z udziałem "pijanych wg prawa" uczestników ruchu, i AFAIR wcale
    nie wystawiała ona laurki trzeźwym).

    Tak zwyczajnie i po prostu, obawiam się że para pójdzie w łapanie
    "dwupiwowców", w sporej części jadących ostrożnie, zaś wypadek (wcale
    nie jeden) spowodował "dwupromilowiec z dopalaczem", o czym warto
    pamiętać.
    Ewentualnie jakiś "szybki i wściekły" może mieć poniżej promila
    i też być groźny, ale to właśnie ta kategoria, istotna dla wypadków,
    a nie "gołe" dwa piwa, liczące się do statystyki łapania groźnych
    zabójców drogowych :]

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1