eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPlanowanie › Re: Planowanie
  • Data: 2014-01-04 01:15:46
    Temat: Re: Planowanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 3 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > On 03.01.2014 19:43, rAzor wrote:
    >> Ilu z was szykuje sobie szczoteczki do ząbeczków i pętelki na szyję
    >> w związku ze spodziewaną nowelizacją prawa karnego za jazdę na "wydechu"?
    >
    > a konkretnie o co chodzi?

    Pewnie o to:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/4472
    44,pijani-kierowcy-jak-z-nimi-walczyc-jak-karac-prem
    ier-tusk-zapowiada-rozwiazania.html
    +++
    Dlatego rzšd będzie się zastanawiał między innymi nad podniesieniem
    dolnego limitu sankcji oraz na ograniczeniu możliwoœci kary w zawieszeniu
    dla sprawców wypadków pod wpływem alkoholu.
    ---

    rAzor zapomniał o drobiazgu, o nierównoważności słów "jazda"
    i "spowodowanie wypadku" ;)
    No i szuka chętnych na grupie, ale to już okazja na inny flejm.

    ATSD, mnie nadal ciekawi brak publicznych informacji o relacjach między
    "opromilowaniem" a wypadkowością, w szczególności:
    - w podziale na sensowne *progi*, gdzieś tak do 0,08% (znane max
    dopuszczalne w niektórych krajach), 0,12% (AFAIR max dopuszczalne
    gdzieś na rowerze) i >0,2% dajmy na to
    - ilu zabili sprawcy w poszczególnych przedziałach
    - ilu samych się zabiło (IMO to ma znaczenie)
    - ilu zostało zabitych przez trzeźwych jak świnie innych uczestników ruchu
    - i to samo dla rannych, z ew. wyróżnieniem "trwałego kalectwa".

    Statystyka wrzucająca 0,021% i 0,21% do jednego worka jest jakby
    to powiedzieć, "statystyczna" dość, znaczy czwarta prawda itede :>
    (plus mam mocne wewnętrze przekonanie, nie poparte żadnymi dowodami,
    że na początku tysiąclecia widziałem statystykę sprawstwa wypadków
    z udziałem "pijanych wg prawa" uczestników ruchu, i AFAIR wcale
    nie wystawiała ona laurki trzeźwym).

    Tak zwyczajnie i po prostu, obawiam się że para pójdzie w łapanie
    "dwupiwowców", w sporej części jadących ostrożnie, zaś wypadek (wcale
    nie jeden) spowodował "dwupromilowiec z dopalaczem", o czym warto
    pamiętać.
    Ewentualnie jakiś "szybki i wściekły" może mieć poniżej promila
    i też być groźny, ale to właśnie ta kategoria, istotna dla wypadków,
    a nie "gołe" dwa piwa, liczące się do statystyki łapania groźnych
    zabójców drogowych :]

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1