  • Data: 2003-10-28 19:02:41
    Temat: Re: Plagiat przy pisaniu wszelkich prac
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "W roku 2002 byla bardzo mrozna zima w
    > okolicach Olsztyna" a ja te zdanie zmienie na: "Rok temu mieszkancy Warmi
    > przezyli ostra zime", przeciez to i to zanie mowi dokladnie o tym samym.

    Ale to zdanie nie wnosi nic nowego, takie fakty/stwierdzenia są
    weryfikowalne i raczej oczywiste. Chyba, że to poezja.

    Jeżeli natomiast napiszesz, że 0,3% mieszkańców jakiejś wioski umiera w
    czasie ostrej zimy z powodu wyziębienia po obniżeniu temperatury do -10
    stopni Celsjusza, to powinieneś podać źródło (własne lub cytowane).

    > W Internecie szukajac materialow czesto znajdywalem wlasnie czyjes mysli
    > zmieszane slowo w slowo z inna praca, dlatego tak mnie ten problem
    > zaciekawil.

    Bo pewnie autorzy posługuja sie sprawnie opcją "wytnij - wklej".

    > Takze podsumowujac, zdaje sobie sprawe ze skopiowanie slowo w slowo jednej
    > pracy jest plagiatem, ale jak przepisuje slowo w slowo z kilku prac,
    > mieszajac akapity dorzucajac nieco swoich mysli czy to tez jest traktowane
    > jako plagiat???

    Możesz napisać, że ewentualne podobieństwo do innych prac jest
    niezamierzone, efekt uzyskano w wyniku losowego mieszania słów przez
    maszynę losującą, prawdopodobieństwo, że niniejsza praca jest identyczna
    jak inna wynosi 0,000000000000000000000000000000000355461% i nie jest
    wykluczone.

    To, o czym piszesz to plagiat kwalifikowany, aktywny, wskazujący na
    zamiar bezpośredni :-)

    PZdr: Catbert, EHRM