  • Data: 2003-10-28 19:18:41
    Temat: Re: Plagiat przy pisaniu wszelkich prac
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wasiuk <w...@w...pl> napisał:
    > Masz na mysli wypis zrodel na koncu pracy?

    Raczej ujęcie w cudzysłowia i dopiero po tym odnośnik do wypisu źródeł ;)

    > Tak ale np: ktos cos zbadal opisal, a ja ten opis wykorzytuje wraz z innymi
    > i jezcze innymi i sklecam nowa prace. Ciezko mi wyobrazic ze np: skopiuje
    > 2-3 strony z jakies pracy wezme w " " i napisze cytat... Czy wypis zrodel
    > nie usprawiedliwi mnie?

    Nie, nie usprawiedliwi. Masz do wyboru, albo pisać w cudzysłowiach
    i zamieszczać odnośniki do źródeł, albo też w treści pisać w stylu:
    "Autor Taki Owaki w pracy Pod Jakimś Tytułem wspomina, że blablabla.
    Z kolei Autor Jakiś Inny w racy Pod Innym Tytułem zwraca uwagę,
    że nie blablabla, tylko blebleble".
    Jeśli bez zaznaczenia źródła umieścisz czyjeś teksty (a nawet fragmenty),
    to będzie to plagiat.

    > To sie zgadzam na temat wnioskow, chodzi mi o sama tresc...

    Czyżby? ;) Jeśli chodzi Ci tylko o cytowanie pewnych informacji
    potrzebnych w pracy, to nie powinieneś się wzbraniać przed podaniem
    źródła. Natomiast to, co planujesz, to tak na dobrą sprawę jest
    oszczędzenie sobie roboty i skopiowanie pracy kilku innych autorów.
    Ty chcesz tylko pobawić się edytorem tekstu łącząc fragmenty innych
    prac i ewentualnie wygładzając krawędzie ;P To nie przejdzie ;)
    Znaczy, może i nikt nie zauważy, ale jak weźmiesz bardziej znane
    źródła, to będzie kłuło w oczy. A wtedy znajdziesz się w nieciekawej
    sytuacji :) Lepiej pisać samodzielnie, uwierz :D

    Pozdrawiam,
    Gerard