  • Data: 2006-01-22 15:50:56
    Temat: Re: Pisma z sądu - czy informować?
    Od: blogger <r...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora

    Michał Margula wrote:

    > Witam!
    >
    > Ostatnio jednym z użytkowników forum, które prowadzi moja firma,
    > zainteresował się sąd (chodzi o pomówienia na forum). Sąd zażądał ode
    > mnie adresów IP i czasu połączeń tej osoby, oraz o jej dane.

    Na jakiej podstawie?

    > Teraz pytanie brzmi - czy mogę a może nawet powinienem informować osobę,
    > o którą pyta jakiś organ państwowy? Tzn. czy powinienem przy każdej
    > prośbie informować o tym osobę, której to dotyczy?

    Tak. Bo jak trafisz na twardego typa to zbankrutujesz broniac sie
    pozniej. Slusznie zreszta. Uslug internetowych nie powinni prowadzic
    szpicle.

    > Sam nie jestem tego do końca pewien. Tutaj akurat sytuacja jest prosta -
    > chodzi o sprawę między dwojgiem ludzi, o pomówienie. Jeśli podam mu te
    > informacje, to jakoś nie wpłynę na tok postępowania.
    >
    > Ale jeśli np. policja zgłasza się z zapytaniem, to może właśnie toczy
    > się jakieś postępowanie i poinformowanie osoby której to dotyczy mogłoby
    > wpłynąć negatywnie (zacieranie śladów, ucieczka, cokolwiek).
    >
    > W związku z tym - jak potraktować tą sprawę, jak traktować inne?

    Powiedz im zeby spadali. Tutaj masz cala argumentacje jaka mozesz uzyc:
    http://www.eff.org/legal/cases/RIAA_v_Verizon/
    Pamietaj, dzialajac na szkode klienta podwazasz zaufanie. A kiedy sprawa
    nabierze rozglosu (sprawa Twojego szpiclowania za plecami klienta) to
    nikt nie bedzie z Toba prowadzil ineresow.

    > Najchętniej nie mieszałbym się w to w ogóle i nikogo nie informował.
    > Problem w tym, że osoba której to dotyczy, spytała czy ktoś żądał jego
    > danych od nas.

    Badz szczery i powiedz prawde.

    > A może po prostu odmówić i czekać aż ta osoba zażąda
    > takiej informacji na drodze sądowej, a wtedy się wszystko wyjaśni (tzn.
    > czy można takie dane udostępnić).
    >
    > Dziękuje za informacje

    Od tego powinienies zaczac.