    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pijany kierowca ZTM
    Date: Wed, 5 Dec 2007 00:49:18 +0100

    Użytkownik "Michał K." <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ee00c387-3cea-4625-8a65-e86e6f90f20e@p69g2000hs
    a.googlegroups.com...

    > Hmmm, cos mi jeszcze przyszlo do glowy. Jesli "prowadzacy rejestr
    > zapomnial wpisac sposob zalatwienia", to faktycznie jest to zwykle
    > zaniedbanie, choc co prawda nie powinno miec to miejsca w tak
    > newralgicznym systemie, jak krajowy numer alarmowy -

    Jaki krajowy system alarmowy? To jest osoba dyżurująca w najbliższej Ci
    jednostce Policji, albo czasem w strazy pozarnej, a nie jakieś krajowe
    centrum.

    > a co jesli
    > kilkanascie osob zglasza ta sama sytuacje i ktos "zapomnial wpisac
    > rozwiazanie problemu"? Wysylaja kilkanascie patroli w to samo
    > miejsce??

    Polecenia są przesyłane drogą radiową. Patrole sie anwzajem słyszą, więc
    jeśli nawet dyżurny by wysłał dwa, to się zaraz ktoś odezwie. Poza tym dla
    patroli obowiązuje rejonizacja, więc nawet kilku dyzurnych będzie wysyłać
    zawsze ten sam patrol.

    > W przypadku pierwszym, tzn. "mogly jeszcze trwac czynnosci", to juz
    > pachnie kryminalem. Od czasu zgloszenia minelo ponad 4 godziny, co mi
    > po sprawdzeniu trzezwosci kierowcy po uplywie tego czasu? Mimo tego,
    > ze ewentualny patrol mial POL GODZINY na dotarcie na miejsce i
    > sprawdzenie trzezwosci kierowcy?

    Jesli kierowca był faktycznie pijany, to został zatrzymany i do 24 godzin
    stanie przed sądem najpewniej. 4 godziny, to mało na załątwienie
    wszystkiego, choć z reguły załoga informuje dyżurnego, że zatrzymała osobę
    i to się odnotowuje w książce.

    > Tak czy tak, cos tu poszlo mocno nie tak. Mozecie miec mnie za
    > pieniacza, ale bede sie upieral przy wyjasnieniu zaistnialej sytuacji.

    Napisz pismo do właściwego miejscowo komendata Policji. ktoś to wyjaśni i z
    cała pewnościa otrzymasz odpowiedź.