  • Data: 2011-04-22 17:25:08
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:iosag0$ft3$1@news.onet.pl...

    > PIERWSZEŃSTWO. Więc jak sygnał CZERWONY daje zakaz wjazdu, to masz zakaz
    > wjazdu na skrzyżowanie pomimo bycia na drodze z pierwszeństwem. Jednak
    > dwie osoby mające światło ZIELONE mają ten sam priorytet wg świateł
    > (mających PIERWSZEŃSTWO), więc działają znaki mające ,,drugieństwo''.

    Gdy sobie tak dokladnie, slowo po slowie, ze zrozumieniem przeczytasz obecne
    i poprzednie brzmienie, to zauwazysz, ze w poprzednim brzmieniu, kierowca
    musial sie tak naprawde stosowac do *wszystkiego*naraz*.

    Zobacz - stary art 5 ust. 1:
    Uczestnik ruchu jest obowiązany stosować się do norm wynikających
    z przepisów niniejszej ustawy, do określonych w przepisach szczegółowych
    znaków i sygnałów umieszczonych na drodze oraz do poleceń i sygnałów
    dawanych przez osoby kierujące ruchem drogowym lub uprawnione do jego
    kontroli.(...)
    - wymienione po przecinku do czego sie *miales* stosowac jednym slowem -
    *do*wszystkiego*
    Zauwaz,ze ani slowa o pierwszenstwie, drugienstwie czy trzecienstwie.

    teraz natomiast czytamy:
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące
    ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków
    drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób
    zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe

    teraz masz sie stosowac przede wszyskim do znakow i sygnalow - gdy sa
    sprzeczne z przepisami, to zachowujesz sie tak jak one (oni) kaza.

    i potem mailes:
    ust 3., bedacy naturalna konsekwencja tego, ze sie musiales stosowac do
    wszystkiego naraz:

    Jeżeli z norm, znaków, sygnałów i poleceń, o których mowa w ust. 1,
    wynika różny sposób zachowania się, uczestnik ruchu jest obowiązany stosować
    się do nich w następującej kolejności:
    1) do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli,
    2) do sygnałów świetlnych,
    3) do znaków drogowych,
    4) do norm zawartych w przepisach.

    Czyli tu dopiero byla zdefiniowana piramida, na zasadzie:

    if WszystkoJasne(1) then Decyzja(1) else if WszystkoJasne(1,2) then Decyzja
    (1,2) if WszystkoJasne(1,2,3) then Decyzja (1,2,3) else Decyzja (1,2,3,4);

    A teraz masz:

    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
    jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    Czyli, jak dla mnie jest tu kategorycznie - w przypadku gdy istnieje kilka
    "uprawnionych przedmiotow" wybieram jeden z nich, na zasadzie
    pierwszenstwa - czyli jest policjant, swiatla i znaki - czyli
    jest {policjant,swiatla,znaki} wybieram policjant (zgodnie z 2)
    jest {policjant,znaki} wybieram policjant (zgodnei z 2)
    jest {swiatla,znaki} wybieram swiatla (zgodnie z 1)

    i robie co kaza, a gdy juz zrobie, to wracam do przepisow, bo one obowiazuja
    generalnie zawsze.

    Pozdrawiam
    SDD