  • Data: 2011-04-19 22:30:15
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:iol1l2$h9h$2@news.onet.pl...

    > Ręki nie dam, bo za bardzo szanuję, ale utkwiło mi, światła, znaki,
    > reguły. W tej kolejności. I nie było to "ważniejsze", a w tej kolejności.

    No wiec wlasnie. Kiedys na klasycznym skrzyzowaniu (pierwszensttwo na wprost
    i zielone swiatlo) byloby

    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    *znaki* jeden i drugi zjezdza z drogi z pierwszenstwem (bedzie dzwon)
    *reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w
    prawo i to tamten ma pierwszenstwo

    Na skrzyzowaniu ze schematu natomiast byloby:
    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    *znaki* jeden jedzie po drodze z pierwszenstwem a drugi ma znak A-7, wiec
    ten pierwszy ma pierwszenstwo przed drugim

    *reguly* okazaly si eniepotrzebne, bo swiatla i znaki daly rade
    - wlasnie o tak rozumiana kolejnosc chodzilo

    teraz natomiast mamy dla sytuacji z obrazka
    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    i od razu schodzimy do regul, pomijajac znaki:
    *reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w
    prawo i to tamten ma pierwszenstwo*

    * - gdyby A byl pojazdem szynowym mialby na mocy zasad ogolnych
    pierwszenstwo przed B, gdyby jednak B jechal prosto a nei skrecal, to pojazd
    szynowy musialby mu ustapic pierwszenstwa (z rozporzadzenia o sygnalach)

    Pozdrawiam
    SDD