  • Data: 2011-04-20 08:32:01
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tego co pamiętam - to jeszcze w pierwszej połowie lat 90-tych
    > obowiązywały dwie interpretacje. Co ujawniało się w testach
    > egzaminacyjnych, na co zwracano nam uwagę na kursie, na jednym kazano
    > zapamiętać, ze interpretujemy w jeden sposób, na drugim w drugi.
    > Niestety bałagan w Polskich przepisach jest nadal i to coraz większy....

    Ja kurs robiłem w 2003 i już nie mówiło się o różnych interpretacjach.
    Na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym nie obowiązują znaki, a przepisy
    ogólne (reguła prawej ręki). Czyli pierwszeństwo ma pojazd B. Ale z
    ciekawości przeszukałem teraz PORD i znajduję jedynie:
    "Art. 5.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu."

    Jest napisane PRZED a nie ZAMIAST :). Tak więc faktycznie, jest
    bałagan. Jeśli po tych samych drogach jeżdżą ludzie, którzy są
    przekonani, że pierwszeństwo ma pojazd A jak i Ci, którzy uważają, że
    pojazd B, to o stłuczkę nietrudno :)...
    A efekt jest taki, że robi się coraz więcej skrzyżowań bezkolizyjnych,
    które nie byłyby konieczne, gdyby przepisy były jasne, a ludzie je
    stosowali, za to spowalniają ruch...

    Pozdrawiam
    Konop