  • Data: 2020-03-16 14:40:38
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-03-2020 o 14:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"  napisał w wiadomości grup

    > To samo - a rowerzysta ma obowiazek ustapienia pierwszenstwa.

    No właśnie nie do końca...

    > Owszem, chyba ze ... znak "droga z pierwszenstwem" dotyczy tez
    > przejazdow dla rowerow.
    > Bo prawdopodobnie taka jedzie samochod.

    A czy "droga z pierwszeństwem" daje pierwszeństwo samochodowi jadącemu
    taką drogą na przejściu dla pieszych?

    4.jpg

    > Owszem ... ale czy nie zabraklo znaku "koniec DDR" ?

    ale DDR się nie kończy, po prostu masz skrzyżowanie jak z drogą
    niepubliczną w takim wypadku. Dokładnie tak samo jak rowerzysta
    zjeżdżający z drogi rowerowej na drogę publiczną jest włączającym się do
    ruchu. Jest to przynajmniej spójne

    > Czy to ciagle jest DDR, ale bez przejazdu DR ?
    >
    > I czy ten STOP nie za daleko stoi ?

    Czy za daleko - zależy od widoczności, nie jechałem tamtędy, więc
    ciężko mi powiedzieć.

    > A tam gdzies jeszcze chodnik moze byc, a krzaki zaslaniaja ..

    nie wiem, nie wnikam, w dodatkowe rzeczy, odnoszę się do oznakowania, że
    jest spójne, nie masz do rozwiązania jakiś dziwnych kalamburów. Kierowca
    nie widzi znaków oznaczających przejazd, więc mając znak drogi z
    pierwszeństwem, jedzie jakby na niej był i nie interesuje, go czy to
    skrzyżowanie z drogą polną, drogą rowerową, czy czymkolwiek innym. W
    wypadku przejazdu jest inaczej, masz wyznaczony przejazd, który nakazuje
    ustąpić pierwszeństwa rowerzyście niezależnie czy jadę drogą z
    pierwszeństwem, czy nie. Rozwiązanie logiczne i nie wprowadzające w błąd
    nikogo. Nie tworzy sytuacji niejasnych.

    --
    http://kaczus.ppa.pl