  • Data: 2020-03-16 16:19:07
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1pk8rnflq3b5j.10f3ir49gv2r0.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Mon, 16 Mar 2020 14:07:01 +0100, J.F. napisał(a):

    >Art. 27 PoRD mówi:
    >"Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest
    >obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    >rowerowi znajdującemu się na przejeździe."
    >Nie mówi że to nie jest prawdą o ile się jedzie drogą która ma
    >pierwszeństwo przed okolicznymi przecznicami. Wszystkich proszę o
    >czytanie PoRD przed wypowiedziami i niewypisywanie swoich fantazji na
    >temat znaczenia znaków czy brzmienia artykułów.

    Juz zapomniales, od czego zaczales ?

    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do [-] znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów
    ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez [-] znaki
    drogowe."

    I teraz musisz przeprowadzic zaaawansowana analize prawna.

    a) znaku D6a lub D6b - zakladam, ze nie ma, co juz moze wskazywac
    wine rowerzysty :-)
    a moze i jest, bo powyzej jest "na przejezdzie", a nie "na DDR'.

    b) linie P-11 ... czy nie powinny odzwierciedlac znakow pionowych ?

    c) znak D-1 "oznacza poczatek lub kontynuacj´ drogi z pierwszenstwem"

    d) drodze z pierwsze?stwem -- rozumie si´ przez to
    drog´ oznakowana jako droga z pierwsze?stwem,
    na której kierujacy zbli˝ajacy si´ do skrzy˝owania
    ma pierwsze?stwo w stosunku do kierujacych zbli-
    ˝ajacych si´ do skrzy˝owania droga oznakowana
    jako podporzadkowana;

    e) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    f) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu
    rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów
    jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi
    konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    g) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to
    nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    h) kierujący - osobę, która kieruje pojazdem lub zespołem pojazdów, a
    także osobę, która prowadzi kolumnę pieszych, jedzie wierzchem albo
    pędzi zwierzęta pojedynczo lub w stadzie

    i) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze
    oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

    j) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości,

    k) rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej ....

    J.