    From: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Papierosy, balkon i kwestia polska
    Date: Fri, 17 Oct 2008 17:13:13 +0000 (UTC)

    W artykule <gdafsc$577$1@news.onet.pl> lublin napisał(a):

    > wyobraz sobie ze sasiad , co mieszka pode mna, popala sobie na balkonie, w
    > lecie musze miec okna , balkon otwarty jak goraco, w nocy tez, i caly ten
    > smrod tego gowna czuje w domu, moje male dzieci to musza wdychac?

    Niestety ja jestem w takiej sytuacji :(
    W lecie okna przy 40 stopniach nie mogę otworzyć, bo smród papierosów
    taki, że człowieka normalnie wykręca. I to nie tylko mnie, ale również
    pozostałe osoby, które w pomieszczeniu przebywają.
    Nie da się wytrzymać.
    W pomieszczeniu są to jedyne okna i jedyna wentylacja (drzwi) wychodzą
    na klatkę i nie będę ich trzymał kilkanaście godzin dziennie otwartych
    na oścież, bo przeszkadza to i sąsiadom i mi (mając poczucie, że w każdej
    chwili może ktoś wejść).
    Klimatyzacja (choć jest) z kolei przeszkadza innym sąsiadom (ze względu
    na poziom hałasu/buczenia). Tyle, że ja staram się ich zrozumieć i jej
    używać tylko jak muszę. Dlaczego palacz nie może też czasami pójść na
    mały kompromis?

    Rozumiem palaczy, że muszą kopcić. I faktycznie gdzie to mają robić?
    W mieszkaniu nie chcą sobie smrodzić, w toalecie - śmierdzi przez szyb
    wentylacyjny w innych mieszkaniach w pionie, na klatce tego nie mogą
    robić, więc wychodzą na balkon lub siedzą w oknie z petem.
    Szkoda jeszcze, że nikt nie wymyślił bezwonnych papierosów. :(

    I jeszcze jedno - z jednym palaczem w grzeczny sposób porozmawia się
    i dojdzie do porozumienia. Inny jest chamem i gburem i widzi tylko
    własny czubek... papierosa.

    Jacek