  • Data: 2005-02-05 13:08:33
    Temat: Re: PZU -złodzieje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Chojnacki" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cu27p9$bt8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nadal mam pytanie, gdyż w aktach kradzieży auta są następujące braki jak
    np.
    > na jaką okoliczność pracownik (agent ubezpieczeniowy) PZU przekazał
    polise
    > auto-casco.

    Komu? Ja mam przede wszystkim taka wątpliwość. No i co to ma do rzeczy. Nie
    udowodnisz faktu powiadomienia przez Ciebie PZU wykazując to, iż PZU się
    dowiedziało. Bo to dwie zupełnie inne rzeczy.

    > Jak to jest mozliwe że sedzia rzuca aktmi mówiąc do pełnomocników z PZU ze
    > co tu udowadniać skoro wszystko jest jasne. Po 2 miesiacach ten sam sędzia
    > zmienia zdanie co jest dla mnie nie zrozumiałe , twierdząc ze za mało
    > udowodniłem ze zgłosiłem .

    Tylko krowa nie zmienia zapatrywań. Widocznie argumenty adwersarzy go
    przekonały.

    > Auto zginęło 15.08.1992 ja mogłem zgłosić tylko
    > 17.08 gdyż od 18.08 byłem w areszcie. W aktach byłe przeprowadzone
    czynności
    > jak urząd skarbowy, urząd celny dostarczenie przez pracownika (agenta) PZU
    > polis auto-casco.

    Ale nie ma tam dowodu na to, że powiadomiłeś PZU? Piotrek, bo to się już
    tasiemiec robi. Skupmy się na jednym wątku.

    > Było również uzasadnione podejrzenie, że kradzież została
    > upozorowana w celu wymuszenia odszkodowania.

    W aktach było? Czyli jak rozumiem przedstawiono Ci taki zarzut. No to
    zajrzyj do uzasadnienia zarzutu. Tam musi być napisane, że jesteś podejrzany
    o to, że w dniu 17.08.1992 roku z zamiarem wyłudzenia odszkodowania od PZU
    zgłosiłeś kradzież samochodu ............ która to miała mieć miejsce w dniu
    15,08.1992 roku w ............, które to zdarzenie jak ustalono nie miało
    miejsca. Piszę w skrócie i po staremu. (dla zainteresowanych, to w 1992 roku
    był stary kodeks i takie przestępstwa, jak wyłudzenie odszkodowania były
    kwalifikowane jako wyłudzenie mienia społecznego).

    Nie mogli Ci stawiać zarzutu usiłowania wyłudzenia odszkodowania, dokąd nie
    złożyłeś wniosku o odszkodowanie. Wszak wypłata odszkodowanie nie jest
    obligatoryjna, a następuje na wniosek. Samo sfingowanie kradzieży to co
    najwyżej zawiadomienie o niepopełnionym przestępstwie. Sam zarzut jest już
    dowodem na to, że zawiadomienie musiało nastąpić.

    > Pytanie: Nie jestem w stanie zrozumieć jak mogłem być podejrzany o
    > wyłudzenie odszkodowania i przeprowadzenie danych czynności w śledztwie
    > skoro w tej chwili PZU twierdzi ze nie zgłosiłem.
    > Czy to nie jest wystarczające , że zgłosiłem.

    Moim zdaniem nie mogłeś. Podstawą zarzutu usiłowania wyłudzenia jest
    złożenie wniosku o wypłatę odszkodowania.