  • Data: 2005-02-07 11:32:03
    Temat: Re: PZU -złodzieje
    Od: "Piotr Chojnacki" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skaż ową ustawę, która zrównuje powiadomienie przez prokuratora o
    kradzieży
    > pojazdu z Twoim wnioskiem o wypłatę odszkodowania. Z tego co mi wiadomo,
    > takiej nie ma.

    Zacytuję może teze publikacji Prokuratura i Prawo 1996/11/52

    1) Nie przysługuję zakładowi ubezpieczeń status pokrzywdzonego w sytuacji,
    gdy z przepisów, ogólnych warunków ubezpieczenia lub umowy wynika, że szkoda
    nie jest objęta ubezpieczeniem lub występują okoliczności wyłączające
    odpowiedzialność.
    2) Z uwagi na to, że oba te przedmioty (agent i broker ubezpieczeniowy)
    działają nie we własnym imieniu, lecz zakładu ubezpieczeń, nie mogą być
    uważane za pokrzywdzonego; przymiot taki ma zakład ubezpieczeń, w którego
    imieniu działają.
    6) Zadość art. 8a (ustawy z 1990r. o działalności ubezpieczeniowej) czyni
    przekazanie materiałów przedstawicielowi zakładu ubezpieczeń do zapoznania
    się, który może z ich lektury sporządzić notatkę urzędową lub protokół
    oględzin; przepis nie wymaga, by udostępnienie polegało na przekazie odpisów
    materiałó, w tym uwierzytelnionych.
    Art. 8a nie daję podstawy do udostępnienia zakładowi ubezpieczeń akt sprawy;
    w przepisie tym jest mowa jedynie o udostępnieniu materiałów, a więc
    niektórych dokumentów z akt, np. opinii biegłego, czy protokołu
    przesłuchania swiadka. Akta sprawy sądowej mogą byc udostępnione za zgodą
    prezesa sądu na podst. art. 142 par 1 zd. 2 k.p.k., a akta śledztwa za
    zezwoleniem prokuratora w oparciu o art. 143 par 3 k.p.k., zaś akta
    dochodzenia za zezwoleniem prokuratora lub organu prowadzącego dochodzenie
    na zasadzie art.143 par 3 k.p.k.

    ( Likwidator szkody robił wgląd w akta umorzonego śledztwa) a zgodę dostał
    od pani Prokurator, która pare miesięcy wcześniej umorzyła śledztwo.Mógł
    dostać zgodę ale tylko od Prezesa jako osoba trzecia.
    Pytanie: Jak to sie ma do tego wszystkiego, że na tyle są bezczelni, że
    twierdzą ze nie zgłosiłem szkody i nie posiadają zadnych dokumentów.