  • Data: 2002-11-26 22:22:34
    Temat: Re: POLSPAM SPAMEREM
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    From: "Gacek" <G...@A...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Tuesday, November 26, 2002 11:05 PM
    Subject: Re: POLSPAM SPAMEREM

> [...]
    > wiadomosci. W przypadku 1 spamem jest wyslanie BCC do kogos albo maila
    > do dwoch osob rownoczesnie. Jesli tylko kazdy potwierdzil chec
    > dostawaniach tego typu maili to masz takie samo byc spamerem jak
    > "subskrypcja multilotka" lub wszystkie "listy dyskusyjne". Na jedno
    > wychodzi. Tez sie lapia jako spam (bez drugiego punktu).

    > adresatów
    > Na Twoim miejscu przeslalbym (udowodnil posiadanie) dane tych dwoch osob
    > skarzacych sie - imie, nazwisko, adres mailowych, inne dane, czas
    > rejestracji w Twojej bazie jak koronny dowod ze same sie na to zgodzily.

    rozwiazanie dobre ale kto to oceni oni?? nie ma jednostki ktoras moze to
    ocenic obiektywnie.... i tu jest problem

    > wiadomości
    > A kazdy uzytkownik ma prawo zdecydowac sie czy korzysta z ich uslug czy
    > nie. Przyklad - dostajesz spam od jakiejs osoby (adresu) - wpisujesz go
    > do filtrow i juz tego spamu nie czytasz/usuwasz autumatycznie z serwera.
    > Ale ciagle pojawia sie jakis nowy adres z ktorego spam dostajesz. Wiec
    > korzystasz z ogolnie dostepnej bazy i po sprawie - sam o tym decydujesz.

    masz racje ale wsylane przez nas @ spotkaly sie z duzym zainteresowaniem ze
    strony odbiorcy
    i spowodu 2 slownie 2 ktorzy sie poskarzyli cala reszta nie otrzymac
    interesujacych ich informacji
    zauwaz ze nikt nie wnika w to czy polspam ocenia sprawiedliwie czy nie oni
    nie chca spamu i to rozumiem
    probuje tylko powiedziec ze organizacja ta wykorzystuje swoja pewnego
    rodzaju wladze i nikt nad tym nie ma kontroli
    np. nie lubie cie to cie zablokuje jestes sam to tylko sobie pokrzyczec
    mozesz
    i dlatego tak zainteresowal mnie ten problem
    rozumiem ze blokowac notorycznie wysylajacych kilka razy na ten sam adres,
    codzienie co tydzien
    wiesz oni zarabiaja kase na tym ze kogos tam nie blokuja to chyba jedyne ich
    zrodlo dochodu

    > wysłać
    > połączone
    >
    > Duzo gorsza jest baza ORDB ktora blokuje po adresach IP. W tym przypadku
    > wystarczy zmienic adres na x...@p...moze.mi.skoczyc.pl i wyslesz tyle
    > spamu (o ile go wysylasz) ile Ci sie podoba - bo adres ten (lekko
    > wyssany z palca) nie bedzie pasowal do wzorca. I na dole link do strony
    > coby bylo wiadomo od kogo to jest. Poza tym to nie przeszkadza tez
    > wpisac nazwy firmy w polu "Od" - trzeba po prostu uzyc innego adresu i
    > klient (zainteresowany) nie bedzie mogl kliknac "replay to".

    nie znam bazy ORDB

    > tego nie
    > No nie wiem - zglos ich moze do polspam.org ? :)

    Zglosilem:))))) i co z tego przeciez sami sie nie zablokuja i wlasnie o to
    chodzi
    caly bunt polega na tym ze nie ma instystucji do ktorej mozna sie odwolac to
    onie dyktuja warunki

    > spamera
    > mi
    > adresu
    > problemy z
    > swoich
    > takiego

    > Przesadzasz. Znajdziesz ich bez problemu, ale ....
    > Z ich strony:
    > Polspam w żaden sposób nie blokuje poczty od takich nadawców. Jedyną
    > działalnością Polspamu jest publikacja prywatnej opinii, którą należy
    > traktować jako opinię konsumentów.

    Slowo honoru wyplace Ci 100 zł jesli podasz mi do nich telefon i adres gdzie
    miesi sie ich siedziba.

    > OPINIA - od uzytkownikow zalezy czy beda z tego korzystac czy nie (co
    > niewiele im pomoze tak wlasciwie). Osobiscie nie korzystam - nie widze
    > sensu. Nie ma problemow zmieniac sobie adresy 3 razy dziennie - jest
    > tego sporo. Duzo skuteczniejsze jest blokowanie spamerow po adresach
    > IP - wtedy jest to (wedlug) mnie duzo bardziej skuteczne.

    opisałe to wyzej

    > Zauwazylem ze bardzo sie tym przejales :)
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > G.

    nie lubie tego typu sytuacji sa bez wyjscia jakis koles decyduje o tym czy
    bedziesz czy nie
    nawet odwolac sie nie mozesz bo nie ma do kogo

    > P.S. Gdzie znalazles informacje o rzeszach ludzi korzystajacych z usug
    > tej organizacji ?
    > P.S.2. Interenet sam sie "reguluje" - gdy pojawia sie problem czesto
    > przy pomocy tego typu organizacji pojawia sie tez rozwiazanie.

    czekam na ustawe ma wyjsc w marcu moze panstwo zajmie sie dego typu kontrola
    i wyda jakies przepisy itd