  • Data: 2009-01-28 08:20:54
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek pisze:

    > Przyczytałem całą tę dyskusję i wnioski mam takie:
    > 1. I tak o wyniku sprawy zadecyduje sąd, a nie dyskutanci na grupie.
    > 2. Zachowanie w tym przypadku i Twojego ojca jak i rowerzysty mogę
    > podsumować analogią do nieco innej sprawy, jaka swego czasu toczyła się
    > przed sądem - otóż samochód najechał na nieoświetloną furmankę, żona
    > kierowcy zginęła. Woźnica został ukarany mandatem za brak lampy a kierowca
    > więzieniem (za wypadek ze skutkiem śmiertelnym) ogólnie - za niezachowanie
    > bezpiecznej prędkości i niezachowanie podstawowej zasady PoRD -
> [...]

    To mi przypomina inny problem: z jaką prędkością powinien w nocy
    jechać samochód na nieoświetlonej drodze. Z orzeczeń niektórych sądów
    wynika, że z taką, aby mógł się zatrzymać po zauważeniu przeszkody w
    swoich światłach.

    Chodziło o uznanie winnego kierowcę, który potrącił nieprawidłowo
    idącego pieszego. Samochód nie wyhamował, ponieważ droga hamowania była
    dłuższa niż widoczność oświetlenia jego świateł. Oznaczało to, że nawet
    poza terenem zabudowanym samochód w nocy na nieoświetlonej drodze
    powinien jechać ze 40km/h, tak aby mógł się zatrzymać przed zauważoną
    przeszkodą.

    Jednakże są również odmienne orzeczenia sądu od powyższych. Być może
    tak było z tą furmanką? Wyrok ten uważam za bardzo niesprawiedliwy.

    --
    Liwiusz