  • Data: 2009-01-28 08:12:34
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: "Tomek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtaszek" <@> napisał w wiadomości
    news:497f31af$1@news.home.net.pl...
    > POLICJA JEST GŁUPIA
    > uogolnienie, semantyczne naduzycie, ale nie moje tylko adwokata
    > czy w jednej sprawie mozna byc swiadkiem i podejrzanym ? ... mozna
    >
    > moj ojciec skrecal w prawo, z drogi glownej w podporzadkowana z przejsciem
    > dla pieszych, zwolnil, a ze nikogo nie bylo to pojechal dalej, w tym
    > momencie wpadl na niego rowerzysta
    > wg pord rowerzysta powinien przechodzic przez przejscie dla pieszych, a wg
    > zdrowego rozsadku powinien zwolnic i to znacznie, iluz glupim rowerzystom
    > wydaje sie, ze sa tak samo zauwazalni jak piesi, przeciez oni czesto jada
> [...]

    Przyczytałem całą tę dyskusję i wnioski mam takie:
    1. I tak o wyniku sprawy zadecyduje sąd, a nie dyskutanci na grupie.
    2. Zachowanie w tym przypadku i Twojego ojca jak i rowerzysty mogę
    podsumować analogią do nieco innej sprawy, jaka swego czasu toczyła się
    przed sądem - otóż samochód najechał na nieoświetloną furmankę, żona
    kierowcy zginęła. Woźnica został ukarany mandatem za brak lampy a kierowca
    więzieniem (za wypadek ze skutkiem śmiertelnym) ogólnie - za niezachowanie
    bezpiecznej prędkości i niezachowanie podstawowej zasady PoRD -
    bezpieczeństwa ruchu drogowego. Więc w tej sprawie może być podobnie -
    przejście dla pieszych jest strefą szczególnie chronioną i należy tam
    zachować wyjątkową ostrożność. Wystarczy że rowerzysta zezna, że Twój tata
    nie włączył kierunkowskazu (bo często kierowcy posługują się
    kierunkowskazami informując, że właśnie skręcili) i ojciec będzie miał spory
    problem.
    Pozdrawiam,
    Tomek