  • Data: 2009-01-28 09:37:16
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 03:16:21 +0100, Wojtaszek napisał(a):

    > albo jedno z trojga .... wjezdzajacy szybko rowerzysta

    A to sprowadza się znów do problemów ze wzrokiem. Ew. mocno ograniczona
    widoczność, późna pora dnia, nieoświetlony i na ciemno ubrany rowerzysta.
    Do tego jeszcze nadmierna prędkość rowerzysty. Przy normalnej widoczności
    to musiałby jechać chyba ponad 100 m/s, żeby uznać, że nie było możliwości
    go zauważyć, przy zachowaniu szczególnej ostrożności na skrzyżowaniu i
    przejściu dla pieszych.

    > widac, ze nie miales nigdy do czynienia z rowerzysta pojawiajacym sie
    > znienacka, ktory mysli ze jest niesmiertelny

    Wierz mi, że jeżdżąc rowerem mam więcej kontaktu z takimi rowerzystami :) I
    - żeby nie było - nie bronię strony rowerzystów, bo uważam, że tacy idioci
    powinni przejść taki wypadek na otrzeźwienie, a za naprawę wybulić z
    własnej kieszeni. Identyczne zdanie mam o kierowcach "idiotach" (z tą
    różnicą, że kiedy oni powodują wypadek, najczęściej giną osoby niewinne).

    A jak się nie poplątać w zeznaniach? Przypomnieć sobie dokładnie tamtą
    sytuację i znaleźć jak najwięcej wytłumaczeń, dla których nie dało się w
    porę uniknąć kolizji. Z miejsca odrzucić "rowerzysta jechał zbyt szybko"
    jako główną linię wytłumaczeń. Pytający może wtedy odbić piłeczkę tekstem
    "skąd pan wiedział, że rowerzysta jechał zbyt szybko, skoro zauważył go pan
    dopiero w momencie uderzenia w bok samochodu?". I wtedy albo się przyznamy,
    że widzieliśmy go wcześniej ale postanowiliśmy to olać albo nie zwracaliśmy
    uwagi na to co się dzieje na skrzyżowaniu i w jego otoczeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik