    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: PISuar proponuje: konfiskata majatkow
    Date: Tue, 3 Jan 2006 12:56:01 +0100

    news:dpbo5p$ip$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego? Czy nie uważasz, że masz mentalność przeżartą totalitarnymi
    > ideami, gdzie państwo uważa, że ma prawo zaglądać każdemu we wszystko
    > nawet do środka dupy.

    Problem w tym, że to państwo zaglądało nie tym, którym powinni.

    > Natomiast niby dlaczego w WOLNYM społeczeństwie ktokolwiek miałby się
    > tłumaczyć z posiadanych pieniędzy?

    Nie zapominaj, że przez 45 lat żyliśmy w komunie. Wtedy wszyscy jechali na
    jednym wozie, nikt wyżej d... nie podskoczył, posiadali niektórzy i nikt nie
    mówił, że ukradli. Po 89r majątek narodowy rozpłynął się w mgnieniu oka, a
    pojawili się bogacze. 95% prywatyzacji z naruszeniem prawa. Wolne
    społeczeństwo chce wiedzieć skąd w krótkim czasie "dorobili się " takich
    majątków skoro normalnie proces bogacenia się trwa latami, a nawet
    pokoleniami.

    > Porażają mnie ludzie, którzy chcą kontrolować wszystko w imię urojonych
    > zagrożeń ze strony garstki złodziei, dilerów czy też teraz modnych
    > terrorystów.

    A mnie porażają ci, którzy nakradli i mając kasę kontrolują wszystko. Na
    dodatek jeszcze opierają się kontroli. W państwie prawa uczciwy śpi
    spokojnie. Pyszczy tylko złodziej i przekrętas.

    > To może załóżmy każdemu elegancką obrożę na szyję rejestrującą każdy
    > krok obywatela i każde nawet jego kichnięcie i pierdnięcie.
    > Po co się ograniczać do tłumaczeń wybranych?

    Bez przesady. 90-95% to biedota, która żyje z dnia na dzień. Trzeba
    prześwietlić te najbardziej podejrzane 5% i tam, gdzie jest uzasadnienie
    konfiskować. Uzasadnieniem może być brak kwitów potwierdzających legalność
    pochodzenia. Niestety masa kasy jest na zagranicznych kontach.

    neelix