    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: P2P legalne?
    Date: Fri, 11 Apr 2008 00:43:27 +0200

    Johnson pisze:
    > I jak już jesteśmy przy UE, to jeszcze dwie:
    > 1. UE nie zajmuje się prawem karnym, wiec nie jest w stanie
    > "wyprodukować" przepisów o charakterze karnym (pomnimy terroryzm i coś
    > tam, czego nie pamiętam);

    To nie tak. Unia nie stanowi prawa karnego wprost, ale stanowi prawo,
    które może zobowiązać Państwa Członkowskie do odpowiednich zmian w
    prawie karnym, choćby nie wprost.

    > 2. bardziej niż PE bałbym się ETS - tam to dopiero "dają dżezu". To
    > podejście do prawa które jest całkowicie obce do tradycyjnego,
    > pozytywistycznego modelu prawa, jakiego uczą (uczyli ?) na naszych
    > uniwersytetach.

    Na której uczelni polskiej uczą podejścia pozytywistycznego inaczej niż
    tylko na historii prawa?
    Jak pamiętam to, czego mnie uczyli o pozytywistach niemieckich to oni
    pisali, że sądy to są usta ustaw. Uważasz, ze nasz SN realizuje taka zasadę?

    >Orzeczenia ETS są w zasadzie nieprzewidywalne.
    > To oczywiście tylko moje, nieistotne zdanie :)

    Orzeczenie każdego sadu jest w zasadzie niprzewidywalne.
    To jest oczywiście moje zdanie :)