  • Data: 2008-04-11 03:54:46
    Temat: Re: P2P legalne?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel pisze:

    > To nie tak. Unia nie stanowi prawa karnego wprost, ale stanowi prawo,
    > które może zobowiązać Państwa Członkowskie do odpowiednich zmian w
    > prawie karnym, choćby nie wprost.

    No oczywiście że nie. Decyzje ramowe bo o tym piszesz, mogą stanowić
    tylko o niektórych przestępstwach (to właśnie ten terroryzm i coś tam
    jeszcze), a w sumie zasadniczo dotyczą raczej kwestii proceduralnych
    (postępowanie karne),a nie kwestii materialno prawnych (prawa karne). To
    jest wyjątek.

    > Na której uczelni polskiej uczą podejścia pozytywistycznego inaczej niż
    > tylko na historii prawa?

    Na moim :) I chodzi mi raczej o zasady wykładni. o taki "pozytywizm".

    > Jak pamiętam to, czego mnie uczyli o pozytywistach niemieckich to oni
    > pisali, że sądy to są usta ustaw. Uważasz, ze nasz SN realizuje taka
    > zasadę?

    SN ostatnim czasy sie "psuje".

    > Orzeczenie każdego sadu jest w zasadzie niprzewidywalne.

    Nie, przynajmniej ja jestem w stanie przewidzieć orzeczenie polskich sądów.

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"