  • Data: 2008-04-11 11:44:30
    Temat: Re: P2P legalne?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    Johnson <j...@n...pl> writes:

    [...]

    > Mnie uczono ze pierwszeństwo ma wykładania językowa (choćby clara
    > non sunt interpretanda), a dopiero potem stosuje się celowościowa.
    > A ETS daje pierwszeństwo celowości.

    Zdaje się, że dyrektywy to nie jest prawo. Na podstawie dyrektyw
    dopiero powstaje prawo poszczególnych krajów członkowskich (prawo
    unijne). Dyrektywy PE to po prostu dyrektywy, które muszą być
    respektowane przez prawodawców poszczególnych krajów członkowskich
    w procesie tworzenia prawa. Dlatego celowościowa, a nie językowa.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl