  • Data: 2007-10-08 20:39:46
    Temat: Re: Oszustwa internetowe - bezkarność
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://scamletters.com/base/letters/letter750.html
    > Takie cos otrzymalem jako pierwszy list z tym ze podpisany jako Raslan Loong
    > rzeczywiscie istniejaca firma prawnicza w Kualalupmur. Gosciu dla
    > uwiarygodnienia podal nawet dzialajacy nr tel. z tym ze inny niz do tej
    > firmy, pewnie jakas tamtejsza zdrapka ;)

    Tak, też to kiedyś dostałem (albo coś bardzo podobnego). Miałem się podszyć pod
    zmarłego klienta jakiegoś prawnika, a później już same przyjemności-kupa szmalu
    do podziału. Początkowo miałem nie odpowiadać, bo pomyślałem, że to zwykły spam
    wysłany automatycznie, więc nikt mi nie odpisze. Coś mnie jednak podkusiło i
    odpowiedziałem, równocześnie stawiając swoje warunki: po pierwsze,
    zasugerowałem troszkę bardziej korzystny dla mnie podział majątku (chyba 70%
    dla mnie, a dla niego 30% za fatygę, w końcu to ja miałem być tym
    spadkobiercą), a po drugie-on miał pokryć koszty podróży, którą miałem odbyć do
    jakiegoś ustalonego przez niego miejsca. O dziwo, rzeczywiście odpisał, nawet
    miało to sens (tzn. widać było, że jest to odpowiedź na mojego maila, a nie
    jakaś wysyłana do wszystkich wiadomość o wspólnej treści). Stwierdził, że
    rozumie moje wątpliwości i coś tam jeszcze, ale na pokrycie kosztów mojej
    podróży, o ile pamiętam, chyba się nie zgodził, więc na tym korespondencję z
    tym panem zakończyłem.