  • Data: 2005-04-21 10:34:09
    Temat: Re: Oskubana przez komornika?
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eulalka" <e...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:d47ldb$he5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik sandra napisał:
    > Na sprawie matka zadeklarowała, że na 100%
    > pieniądze będą płacone, twierdząc też, że na
    > drugie dziecko ona sama daje w jego imieniu
    > pieniadze do ręki drugiej mamy.
    > Sędzina skłoniła sie więc ku rozwiązaniu
    > polubownemu - ja będę otrzymywala pieniądze a
    > druga mama (z tego co twierdziła teściowa, zdejmie
    > komornika).

    czyli rowniez orzeczono alimentacje w sprawie drugiego dziecka ? domyslam
    sie , ze tak i tyt. w tamtej sprawie rowniez jest u komornika

    Na drugiej rozprawie przyniosła 2
    > dowod wpłaty na konto komornika, na których
    > widniało, że wpłata jest dokonana na moją córkę.

    czy te dowody wplaty kserowano do akt sprawy?

    > Odstapiłam więc od sprawy, bo nie zależało mi, by
    > dziadkowie płacili, raczej, żeby zmusili jego do
    > płacenia.

    no i tym sposobem wzmianke o tym zamieszczono w protokole nie zawierajac
    ugody sadowej , ktora bylaby podst. po otrzymaniu tyt.wyk. do egzekucji

    > Niestety - okazało się, żę mimo iż wpłacona
    > została kwota 400 zł, ja otrzymałam 160 zł
    > jedynie. reszte komornik potrącił dla siebie (to
    > oczywiste) i dla drugiej mamy.

    j.w czy te dowody wplat kserowano do sprawy? czy wplata byla napewno
    oznaczona , ze to jest na poczet zadluzenia w Twojej sprawie /sygn.akt
    sprawy / ? musisz byc tego pewna czy tak bylo czy nie pamietasz ?

    > Uważam, że skoro zadałam sobie tyle trudu, by coś
    > w tej sprawie zrobić, to komornik nie powinien na
    > tym "jechać". szczególnie, że nie dokonuje
    > potrąceń a otrzymuje gotowe wpłaty.

    ale jak jest opisane ta wplata?

    > Sędzina twierdziła, żegdyby to były potrącenia, to
    > faktycznie - musi wtedy zrobić wykaz jak to będzie
    > dzielił.

    zgadza sie

    Natomiast jeśli wyszcególnia, że jest to
    > wpłata na konkretna sprawę nie powinien.

    jesli jestes tego pewna , ze tam jest wyszczegolniona sygn.akt czy
    uprawniony

    > Dodatkowa ciekawostka - gdyby ta wpłata była
    > dokonywana osobiście w kasie komornika, to tak
    > właśnie by było - nie można by było tego
    > podzielić.

    niekoniecznie , jesli na druku wplaty podane sa sygn. akt jednej i drugiej
    sprawy lub jakies inne okreslenie

    > Z przekazami przepisy podobno dokładnie tego nie
    > precyzują, więc komornik robi co chce.

    no nie do konca bo jesli jest oznaczone , ze dokonano wplaty w kw. do takiej
    sprawy / sygn.akt

    > Druga mama nie zrobi z tym nic. Teściowa kłamie,
    > że daje jej pieniądze, bo wiem, że nie daje.
    > Tamtej w to graj, bo forsa zaczęła płynąć, mimo że
    > nic nie musi robić.

    fakt , ze nie musi juz nic robic to co miala zrobic zrobila , przedlozyla
    tyt. wykonawczy w swojej sprawie komornikowi celem egzekucji a , ze jest jej
    obojetne ile z tego sciagnie komornik wiec sprawa wyglada tak jak wyglada

    A ja straciłam czas, nerwy i
    > dalej jestem w punkcie wyjścia.

    poniewaz gdyby podpisano na sali ugode sadowa z dziadkami po prawomocnosci
    /7dni/ zwrocilabys sie do sadu po tyt.wyk. tej ugody i skierowalabys to do
    komornika celem egzekucji

    > Gdybym wiedziała, że tak będzie nie szłabym na
    > ugodę. Płacili by dziadkowie i z głowy.

    nie podpisalas ugody jedynie dokonano o tym fakcie wzmianki w protokole ,
    ktory nie jest podstawa do egzekucji

    > Nie wiem co zrobić.
    > Biore pod uwage dwa rozwiązania:
    > - przeniesienie sprawy do Gdańska (ale z tego co
    > sie dowiedziałam, komornik może przenieść wtedy
    > wszystkie inne sprawy dłuznika i sytuacja się nie
    > zmieni) -

    zaraz , zaraz przeciez pisalas , ze zobowiazany wyjechal ? matka pozwanego
    sie zobowiazala do protokolu , ze bedzie dokonywala wplat ale musisz sie
    liczyc z tym , ze moze ich zaprzestac bo generalnie nie jest zobowiazana
    wyrokiem czy ugoda , wtedy pozostanie mozliwosc regresu badz zmiany
    orzeczenia , jesli by zaprzestala splaty komornik nie ma mozliwosci wzgledem
    babci by dokonywala wplat

    tak wiec jesli chcialabys zlozyc skarge na czynnosci komornika musialabys
    byc przekonana o swoich racjach co do przekazu , ktory byl napewno w odp.
    kwocie wyslany na rzecz Twojego dziecka

    pozdrawiam
    Sandra