  • Data: 2004-05-21 22:10:53
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia pią 21. maja 2004 10:35 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:
    >+
    >+ >>+ Czyli gdyby MS wprowadził blokadę techniczną i OEM by nie działał
    >+ >>nigdzie + indziej, byłoby OK?
    >+ >
    >+ > Dopóki by mi ktoś nie twierdził że to jest "klucz" którego NIE WOLNO
    >+ > mi złamać - to tak.
    >+
    >+ A Shareware? I kwestia klucza blokującego po 30 dniach?

    Lekko :] mnie zażyłeś. Ale się bronię: pisałem że *sama* blokada mi
    nie przeszkadza. Jeśli blokada jest "naruszająca prawo użytkownika"
    to nie mam uwag :), niech sobie jest ;)
    Sprawa z shareware ("timeware" ? :)) jest ciekawa w tym kontekście:
    rozpowszechniać mi nie wolno (chyba że twórca zezwolił, co często
    ma miejsce) ani powielać, ale JEDEN egzemplarz... ("ten mój" !)
    chyba jednak mogę :]

    [...]
    >+ > "Trudność techniczna" to moja sprawa.
    >+ > ZAKAZ PRAWNY - to już NIE "moja sprawa"
    [...]
    >+ Za kratki nie, ale np. tracisz gwarancję.

    Nie mam nic przeciw.
    Mam WinXP na które gwarancję mogę sobie wsadzić w dowolne miejsce
    (jak Maddy pisała: "rozważyć zastosowanie" :)) jako iż pracują na
    niesupportowanym sprzęcie. Właśnie zwalczam sobie problem że po
    przeniesieniu na inny dysk - dysk bootujący nazywa się "H:" :)

    [...]
    >+ > O nie. Ja nigdy nie twierdziłem że nie wolno sprzedawać programu
    >+ > z *żadnym* zastrzeżeniem ! Mam tylko co nieco przeciw pomysłowi żeby
    >+ > owego programu razem z *takim samym* zastrzeżeniem nie odsprzedawać :)
    >+
    >+ Czyli zastrzeżenie ,,możesz używać przez rok'' jest dobre, a
    >+ zastrzeżenie ,,możesz używać Nero+CDR LG'' już nie? Dlaczego ,,dostanę
    >+ taniej, bo na rok'' jest lepsze od promocji ,,dostaną taniej, pod warunkiem
    >+ umowy wiązanej'?

    ..."nie podobają mi się umowy wiązane" ;) ?

    >+ Albo od ,,dostanę taniej, pod warunkiem, że nie odsprzedam''?

    Konkretnie to mam zastrzeżenia do tego właśnie warunku.
    I to właśnie zastrzeżenia prawne - że TAK JEST (u nas) iż MOGĘ
    odsprzedać. Niewiele mogę (jako nabywca) ale PRZYNAJMNIEJ odsprzedać
    komuś - mogę. To co kupiłem :)

    [...]
    >+ > Tego co kupiłeś *z tymi samymi warunkami* na których kupiłeś...
    >+
    >+ Ale co znaczy te same? Przecież warunki mogą być negocjowane. ,,Ty, Gotfryt,
    >+ jeżeś dobry ślązok, więc jo ci sprzedom za dycha. Bier. Ino pamiętej, że
    >+ jak tym pierzyńskim warszawiokom to odsprzedosz, to ci jaja urwa''.

    Końcówka umowy jest z mocy prawa nieważna.
    Równie dobrze możesz się umawiać z prawnikiem że mu nie zapłacisz jak
    nie wygra sprawy, z pracownikiem że mu potrącisz 100% pensji jak
    ci narobi szkody czy z konsumentem że on nie może wypowiedzieć umowy
    jak podniesiesz cenę.

    >+ Albo ,,ty u nos kupujesz dużo, więc Ci sprzedom taniej.''

    Tu nie ma postanowień nieważnych :), chyba że cena jest urzędowa (!) :>

    >+ I tak samo są
    >+ negocjowane warunki OEM: ,,kupujesz u nos sprzęt, jesteś klient jak trza,
    >+ więc ci sprzedom taniej ta wersja.''. A ty se sprzęt zostawiasz, a wersję
    >+ sprzedajesz dalej tym, co nie zasłużyli na promocję.

    To już wiysz: wiyncy nie dostana. Ale co mom to moje i niy ruszej !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd