    From: abras <g...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie
    Date: Thu, 22 Dec 2005 08:45:49 +0100

    Paweł napisał(a):
    > Po pierwsze nie
    > należy cwaniakować u prokuratora, trzeba odpowiadać na pytania i nie
    > kręcić.
    O tym nawet nie smiałem pomyśleć, mało tego pani prowadząca sprawę
    na prawde duzo mi pomogała, w pisaniu zeznac (chodzi o samo ich
    fomułowanie), ja u pani prokurator, która chciała mnie widzieć z powodu
    zasądzenia poręczenia majątkowego ( 500zł dla zapewnienia prawidłowego
    toku postepowania ), poprosiłem jedynie o wydłużenie okresu naprawy
    szkody i tak oto z 2 wydłużyla na 3 lata. Nie prosiłem o zmniejszenie
    bo jak mnie poinformowano, to firmy na tyle wyceniły straty, jakoś się
    to pewnie pokrywa z wyceną biegłego, dlatego zasądzą mi naprawę w
    całośi, jako że nie byłem na targu tylko w prokuraturze uznałem, że
    nie lepiej się nie targować.

    > Nie stać mnie było na adwokata,
    > napisałem więc podanie o dobrowolne poddanie się karze, za zgodą pani
    > prokurator dostałem 5 m-cy w zawiasach na 2 lata plus 200 PLN grzywny.
    > Tak, to jest bardzo mało, ale tyle zaproponowałem i otrzymałem zgodę.
    > Dodatkowo napisałem podanie o zwolnienie z kosztów postępowania.
    Możesz podesłać mi wzór takiego podania ?

    > Wtedy
    > mogą wystąpić o zadośćuczynienie na rozprawie karnej. Sąd może ale nie
    > musi przyjmować takiego wniosku. Jeżeli przyjmie cała rozprawa może
    > trwać dłużej, kwota też będzie nie mała.
    Tutaj nie do końca wiem jak to będzie. Wiem tyle, że dostanę polecenie
    naprawy szkody. Jako, że to 335 wiec wydaje sie ze bedzie to szybka
    rozprawa. Zobaczymy.

    > Możesz również osobiście
    > zaproponować kwotę zadość uczynienia do uzgodnienia pomiędzy stronami,
    > tyle na ile cię stać, ale nie za mało.
    > I co już uzgodniłeś z prokuratorem.

    O tym nie wiedziałem. Zaproponować u prokuratora? W trakcie rozmowy
    pani prokuratow wytłumaczyła mi, że to zostanie zasądzone, jak już
    wcześniej pisałem mam na to 3 lata. Jeżeli zawrę jakąś ugodę z
    pokrzywdzonymi to bedzie to musiało byc na piśmie, co się rozumie
    samo przez sie. Tym samym kwota zadośćuczynienia aytomatem zniejsza się
    lub jej nie ma ( nazbyt optymistyczny wariant ).

    > Jednak Tobie, życzę powodzenia.
    Ja tobie również !!

    Pozdrawiam.