    From: Paweł <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Oprogramowanie
    Date: Thu, 22 Dec 2005 02:07:18 +0100

    Witam również,
    Ja mam sprawę karną już za sobą. Napiszę więc jak było w moim przypadku.
    Wezwanie do zapłaty (zadośćuczynienia) dostałem jeszcze przed wizytą u
    pani prokurator. Opiewało na kwotę w wysokości 5x wartości
    oprogramowania, co w moim przypadku wynosiło 67000PLN. Po pierwsze nie
    należy cwaniakować u prokuratora, trzeba odpowiadać na pytania i nie
    kręcić. Faktem jest, że mają już wystarczające dowody, aby cię uwalić na
    amen, jednak nie wszystko jest stracone. Nie stać mnie było na adwokata,
    napisałem więc podanie o dobrowolne poddanie się karze, za zgodą pani
    prokurator dostałem 5 m-cy w zawiasach na 2 lata plus 200 PLN grzywny.
    Tak, to jest bardzo mało, ale tyle zaproponowałem i otrzymałem zgodę.
    Dodatkowo napisałem podanie o zwolnienie z kosztów postępowania.
    Najważniejsza jest opinia o Tobie, którą napisze prokurator dla sądu,
    jeżeli wystąpiły okoliczności łagodzące ( używałeś tylko do nauki itp.)
    tym lepiej dla Ciebie. Wszyscy pokrzywdzeni dostaną zawiadomienie i mogą
    brać udział w procesie w charakterze oskarżyciela posiłkowego. Wtedy
    mogą wystąpić o zadośćuczynienie na rozprawie karnej. Sąd może ale nie
    musi przyjmować takiego wniosku. Jeżeli przyjmie cała rozprawa może
    trwać dłużej, kwota też będzie nie mała. Możesz również osobiście
    zaproponować kwotę zadość uczynienia do uzgodnienia pomiędzy stronami,
    tyle na ile cię stać, ale nie za mało. Jeżeli strony się dogadają lub
    sędzia zasądzi jakąś kwotę to nie będziesz miał sprawy cywilnej (tu
    kwoty już są dość duże). W moim przypadku sąd nie przyjął wniosku
    oskarżyciela posiłkowego i jest bardzo prawdopodobne, że będę miał
    sprawę cywilną. Lista oprogramowania jest w aktach sprawy, masz do nich
    wgląd. Jest również na akcie oskarżenia, który musiałeś chyba podpisać?
    Ja nie miałem zainstalowanego,żadnego z programów, które mi zabrano.
    Mało tego, dowiedziałem się, że na jednej z płytek, z niby darmowym
    softem nagranym w kafejce, znajduje się program o wartości 14000 PLN.
    Nie doradzę Ci, czy brać adwokata, zależy od Twojej sprawy i co już
    uzgodniłeś z prokuratorem. W moim przypadku okazało się, że nie był on
    potrzebny. I tak mnie na niego nie stać i dlatego na rozprawie cywilnej
    będę miał prawdopodobnie przechlapane (teraz żądają ode mnie 50000PLN).
    Jednak Tobie, życzę powodzenia.

    pozdrawiam serdecznie
    Paweł