  • Data: 2007-08-29 09:16:37
    Temat: Re: Oplata za nieoplacony postoj ?????
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał w wiadomości
    news:46d48479$1@news.home.net.pl...
    > Dzieki za odpowiedz jednak nie przekonuje mnie to do konca komornik
    > stwierdzil ze jest to kara ustawa mowi ze jest to oplata ,uchwala rady
    > miasta ze kara , prawde mowiac juz zglupialem w necie znalazlem info ze to
    > forma podatku.
    >
    > A jak jest naprawde i po jakim czasie ta oplata ulega przedawnieniu ?
    >
    > Dodam ze kwota niewielka 50zl + koszta ale chodzi mi o zasade a jak
    > wiadomo komornicy lubia koloryzowac zeby tylko postawic na swoim.

    witam!

    jest to niewątpliwie opłata - tak stanowi ustawa o drogach publicznych, o
    której pisałeś na początku - ustawa, jako akt normatywny wyższej rangi niz
    prawo miejscowe w postaci uchwały rady miejskiej, ma przed nią
    pierwszeństwo; zresztą akty prawa miejscowego muszą byc zgodne z ustawą, w
    oparciu o którą są wydawane;
    zatem na pewno jest to opłata, i to o charakterze administracyjnym - jest
    bowiem egzekwowana w trybie przepisów o postepowaniu egzekucyjnym w
    administracyjnym - art.40d ust.2 ustawy o drogach publicznych;
    na pewno nie jest to kara;

    pzdr