  • Data: 2010-12-02 01:17:10
    Temat: Re: Opieka nad dzieckiem, a kilka prac?
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/1/2010 4:32 PM, Krzysztof wrote:
    > "witek" <w...@g...pl> napisał

    > A możesz napisać, co to za banki?

    chrysler financial
    nie do końca bank, ale kasę rozdają (rozdawali) chętnie, szczególnie tuż
    przed bankructwem siostrzanej firmy.

    > Bo naprawdę pierwszy raz słyszę, by bankowi wystarczało jedynie
    > samo_oświadczenie_klienta o zarobkach.

    jak to się mówi: myśl globalnie i opuść na chwilę ten polski grajdołek,
    w którym za robienie dobrze bankowi i posługiwanie się jego kartą
    kredytową jeszcze musisz płacić ty jemu, a nie on tobie.

    > A co z rekomendacją T?

    z czym?

    > Czyli jeśli takie same oświadczenia złożą zarówno mąż (u siebie), jak i
    > żona (u siebie), to wszystko jest w porządku?

    to któryś z nich złozył fałszywe.
    zależy jeszcze co było w treści.

    zwykle zawiera się jeszcze zdanie, że współmałżonek nie ubiega się o to
    samo świadczenie w tym samym okresie.

    zeby nie było, ze oboje zaniasą w tym samym czasie i oba będą prawdziwe.
    faktycznie nie korzytali dlatego dokłada sie "i nie ubiegają się", zeby
    sprawa była jasna.

    analogicznie z kredytami w banku
    łatwo złożyć wnioski o pożyczkę\kredyt w kilku jednocześnie,a potem
    zwinąć wszystkie i mieć problem ze spłatą,
    bo gdyby złożyło się jeden na większą kwotę to nikt by go nie udzielił.

    w kilku umowach z bankiem znalazłem zapis, że oświadczam, że w tym samym
    czasie nie ubiegam się o kredyt w innej instytucji.

    > No dobrze, zakładając ten wariant, to nadal nie rozumiem, co jest
    > fałszywego w oświadczeniu "Oświadczam, że nie wezmę urlopu"?

    nic.

    ale w pismie podpisanym przez kadrową o treści "zaświadcza się, że
    pracownik nie weźmie urlopu" już jest.

    kadrowa właśnie potwierdziła nieprawdę

    > Fałsz byłby wówczas, gdyby napisał "Oświadczam, że nie wziąłem", ale już
    > miałby na koncie wykorzystany urlop.

    zgadza się

    > Ale ten pierwszy przypadek może świadczyć jedynie o niewywiązaniu się z
    > umowy, niedopełnieniu zobowiązania, niedotrzymaniu słowa, ale przecież
    > nie o złożeniu fałszywego oświadczenia. Tak to rozumiem. Bo składając
    > oświadczenie pisał prawdę. A że potem wyszło inaczej (może nie z jego
    > winy?), to już inna bajka.

    przypominam, że cała dyskusja zaczęła się od dostarczenia do zakładu
    pracy zaświadczenia z drugiego zakładu pracy o treści, że współmałżonek
    nie korzytał i nie będzie korzystał...