  • Data: 2005-02-23 16:59:33
    Temat: Re: OpenOfficePL licencja
    Od: "Marcin A. Guzowski" <mvmagx@insaneUSUN_TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    IMHO troche zabrbeliscie do nikad ta rozmowa Panowie...

    OpenOffice PL najprawdopodobniej nie jest zlamaniem licencji GPL, ale...
    Wedlug mnie jednak ich dzialania moga byc bezprawne - a chodzi o
    czyny nieuczciwej konkurencji, ktore naruszaja zbiorowe interesy
    konsumentow (art. 23a ust. 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentow
    z dnia 15 grudnia 2000 r.). Mysle ze niedopelniaja obowiazku do
    udostepnienia konsumentom pelnej i rzetelnej informacji. I chyba byloby
    to do obronienia w postepowaniu (decyzja Prezesa UOKiK), bo np.
    patrzac na ich FAQ w pytaniu:
    "8. Czy OpenOfficePL jest oprogramowaniem komercyjnym czy wolnym?"
    ani slowa nie ma o tym, ze jest cos takiego jak OpenOffice. A skoro
    wykorzystali ta nazwe i pewnie mase rozwiazan, informacja taka jest
    wskazana - maja obowiazek do informowanie o swoim produkcie, a to
    kwestia przeciez bardzo istotna (jest zasadnosc).
    W FAQ jest tam tylko mglisty wywod na temat "komercyjnosci"
    oprogramowania, ktory nic nie mowi o samym produkcie.
    Zakladajac ze w pokaznej czesci rozwiazan OOPL jest to po prostu
    OpenOffice (GPL) [o ile tak jest - dokladnie nie wiem]
    to w uzasadnionym interesie konsumenta jest wiedza na ten temat.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin A. Guzowski