    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OpĹ?ata planistyczna - rozbĂłj w biaĹ?y dzieĹ?...
    Date: Fri, 17 Apr 2009 19:10:38 +0200

    Vonnegut79onVAIO wyskrobał(a):
    > Witam,
    >
    > Zapoznałem się właśnie z planem zagosp. terenu, który obejmuje
    > m.in. moją dziłakę, która teraz jest rolna, a po wejściu w
    > życie planu będzie budowlana. Wszystko było by super i zgodne z
    > trendem jaki obowiązuje w naszym kraju, gdyby nie opłata planistyczna...
    > W bezczelny sposĂłb
    > gmina nakłada tą opłatą swego rodzaju podatek od zysku na sprzedaży
    > gruntu po uchwaleniu planu. Opłata to 30% tego zysku... :(

    Takie prawo...

    > Czy ktoś z was zna sposoby na unieknięcie tej opłaty ? Dodam, iż
    > chcę tę działką sprzedać i zamiast się cieszyć z planu
    > pozostaje mi się smucić. Bo i tak żądałbym za swoją działkę
    > takie same pieniądze przed jak i po planie.

    Dziwne, bo po uchwaleniu planu będzie więcej warta = będziesz mógł zażądać
    więcej i wcale niewykluczone, że ktoś Ci tyle da.

    > Działka jest tak
    > umiejscowiona, że nie ma mozliwości by ktoś omdówił postawienia
    > na niej domu jednorodzinnego (jest w otoczeniu innych domĂłw) itd.

    Teraz? Na działce rolnej? Nie wiem czemu twierdzisz, że nie ma możliwości by
    ktoś odmówił teraz, ale domy zdecydowanie lepiej buduje się na działkach
    przeznaczonych pod zabudowę niż na rolnych ';)

    --
    .B:artek.