  • Data: 2002-05-27 14:10:01
    Temat: Re: Okres wypowiedzenia
    Od: "Beti" <b...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam takie pytanie:
    > dostałem wypowiedzenie w pracy (dwutygodniowe) z przyczyn ekonomicznych.
    > Wypowiedziana została umowa zawarta na czas określony 12 miesięcy.
    Przyczyny
    > wypowiedzenia - ekonomiczne.
    > Ktoś ze znajomych prawników mówił mi, że wypłatę powinienem otrzymać w
    dniu,
    > w którym kończy mi się wypowiedzenie.(wypłata + miesięczna odprawa +
    > ekwiwalent za niewykorzystany urlop). Czy to jest prawda, czy muszę czekać
    > do tego dnia, kiedy były robione wypłaty ???

    1) Okres wypowiedzenia Twojej umowy został zastosowany prawidłowo. Nawet
    jeżeli nie było zawartej w umowie klauzuli art. 33 Kp dopuszczającej
    możliwość jej rozwiązania przez każdą ze stron z zachowaniem dwutygodniowego
    okresu wypowiedzenia, to pracodawca mógł jako podstawę podać art. 5.5 Ustawy
    z 28.12.1989r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami
    stosunków pracy, który dopuszcza taka możliwość.

    2) Natomiast prawo do odprawy pieniężnej powstaje w momencie rozwiązania
    stosunku pracy (wyrok Sądu Najwyższego z 10.10.1990r. I PR 297/90), dlatego
    też w sytuacji, gdy nie otrzymasz w tej dacie należnej odprawy, możesz żądać
    od pracodawcy odsetek ustawowych za opóźnienie. (data wypłaty wynagrodzenia
    nie może wstrzymać wypłaty odprawy)

    Pozdrawiam
    Beti