  • Data: 2004-11-25 14:46:06
    Temat: Re: Ogrodzenie na służebności
    Od: "CR" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Ja" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:co4o48$qo4$1@inews.gazeta.pl...

    > Będzie bardzo obszernie, ale może coś się uda wyjaśnić.
    > Trudno mi w taką sytuację uwierzyć, niemniej jednak jest prawdopodobna.
    Może
    > tak się zdarzyć w dwóch następujących po sobie przypadkach:
    > 1. Notariusz nie sprawdził dokładnie dokumentów przy sporządzaniu aktu
    > notarialnego (a jest do tego zobowiązany Prawem o notariacie - rzetelność,
    > dokładność i takie tam ble ble)
    > 2. Sędzia wieczysto księgowy również nie dopatrzył i puścił wniosek (to
    się
    > prędzej może zdarzyć)

    a przypadek gdy podzial niby warunkowy (powinien byc war sluzebnosci),
    ale warunku nie ma -> ot decyzja blednie wydana-lub odpis decyzji?
    a 1 i 2 sa naturalnym nastepstwem.

    > W decyzjachzatwierdzających podział często można spotkać się z sytuację,
    > gdzie wskazana jest tylko konieczność ustanowienia dojazdu (służebności)
    bez
    > wskazania jak ona ma przebiegać i to też jest kwestia li tylko umowy stron
    > jak sobie ją przeprowadzą.

    tak bylo w omawianej sytuacji.
    ale sluzebnosc musza ustalic przy sprzedazy.
    a co jesli nie spelnili warunku?
    czy jest mozliwosc sprostowania z urzedu
    (jako nie wlasciciel-brak interesu zawiadamiam urzad o sytuacji?)

    > Jak wspomniałem wyżej - zarówno na mapie jak i decyzji jest uwaga o
    > służebności. Cięzko mi uwierzyć, że nie oglądasz mapy (tym bardziej, że w
    99%
    > przypadków sprzedający dysponuje choćby kserokopią), to mniej więcej tak
    > jakbyś kupił wóz nie oglądając mu wczesniej dowodu rejestracyjnego. W
    mojej
    > ocenie to sam jesteś sobie wtenczs winien :}}}
    ;)
    a jak nie ma wspomnienia o sluzebnosci??
    a powinien (zgodnie z prawem)

    > Przepraszam że się tak rozpisałem, ale krócej nie mogłem chyba.
    nie ma problemu ;), a powaznie to nawet lepiej ;)

    > pozdrawiam
    >
    > b.

    rowniez pozdrawiam,
    Grzesiek