    From: "pasya" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ograniczenie (pozbawienie?) praw rodzicielskich
    Date: Thu, 7 Aug 2003 17:23:54 +0200

    > odpowiedz mi na pytanie " co rozumiesz obrońca " czy jej sie coś zarzuca
    ?
    > czy wniosek szkoły jest o ograniczenie wladzy obojgu rodzicom? jako ,ze
    > rodzina jest niewydolna wychowaczo ?

    Wniosek szkoły dotyczy tylko ojca

    > adw. z urzedu w takiej sprawie gdzie nie ponosze winy lecz nie potrafie
    > sobie poradzic z przekazaniem stanu faktycznego tak wiec czy jest
    > przykładną matką ?

    Ma problemy natury prawnej, nie wie co jej wolno a czego nie, jak
    sformułować wniosek i czy w ogóle może go dołączyć, jakie podjąć kroki, żeby
    zakończyć tę sprawę z korzyścią dla siebie i dzieci, pewnie też i podczas
    rozprawy będzie miała problem z przekazaniem sądowi faktów spokojnie i
    rzeczowo, bo podejrzewam, że nawet tam będzie odczuwała lęk i obawę co
    będzie po powrocie do domu. W takich sytuacjach potrzebny jest ktoś
    doświadczony

    > z opisu jaki przedstawiono wynika ,że nie bo ciągnie tą
    > sprawe od dłuższego czasu i równiez naraża swoje dzieci na
    niebezpieczenstwo
    > nie gwarantujac ich naleznego wychowania i bezpieczenstwa

    No właśnie chyba po to potrzebny jest adwokat, bo sama nie poradzi sobie z
    odparciem takich argumentów sądu i efekt może być taki, że kobieta latami
    maltretowana psychicznie i fizycznie przez męża, a mimo to wychowująca troje
    dzieci, dbająca o nie, utrzymująca je i cały dom, a także męża z własnej
    tylko pracy, może zostać pozbawiona dzieci, które trafią do domu dziecka, co
    będzie dla nich na pewno strasznym dramatem, bo są bardzo przywiązane do
    matki. A na pewno trafią wtedy do domu dziecka, bo jeśli sąd uzna ją na
    podstawie powyższych argumentów za niezdolną do sprawowania opieki to trudno
    mi uwierzyć, że sąd przyzna to prawo ojcu psychopacie bez środków do życia i
    bez mieszkania. Chociaż u nas wszystko jest możliwe, różne rzeczy się
    zdarzają.