  • Data: 2021-03-14 02:13:25
    Temat: Re: Ograniczenie operacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    >Nabrałam szacunku dla marszałka Senatu

    >https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/811603
    7,nfz-tomasz-grodzki-ograniczenie-zabiegow-koronawir
    us-covid-19-szpitale.html

> [...]
    >przykłady. Jeżeli się okaże, że pan ma kamienie w pęcherzyku
    >żółciowym, ale które panu nie dokuczają, to nie może ich pan usunąć.
    >Musi pan czekać, aż ten pęcherzyk zropieje, sperforuje, albo pojawi
    >się żółtaczka"- wyjaśnił. Jak dodał, jest fundamentalne prawo w
    >medycynie mówiące o tym, że zabiegi planowe są zawsze bezpieczniejsze
    >od zabiegów wykonywanych w trybie ostrym.

    >Prof. Grodzki tłumaczył także, że np. jeżeli pacjentowi zwyrodnieje
    >staw biodrowy i będzie cierpiał katusze i bóle, to musi poczekać aż
    >się ta szyjka kości biodrowej złamie w końcu, żeby mógł być

    niby tak, tylko ... pan marszalek moze niech przypomni ile za rzadow
    PO sie czekalo na wstawienie endoprotezy.
    I kogo interesowalo, czy pacjent cierpi katusze.

    A jak sie czeka 3 lata ... to moze jednak warto odsunac o miesiac czy
    dwa, aby sie nie zarazic wirusem, czy nie obciazac szpitali w tym
    ciezkim okresie ...

    >Marszałek Senatu przytoczył też przykład związany z usuwaniem zaćmy.
    >Jeżeli pan będzie miał początki zaćmy, to będzie musiał pan czekać,
    >aż pan oślepnie, żeby mógł pan być zoperowany - podkreślił.

    Taa, tylko ze stan jest taki, ze jak pacjent ma poczatki zacmy, to "u
    nas kolejka na dwa lata".
    Wiec albo jedzie do Czech, albo czeka.

    A po 2 latach ... jak sie okaze, ze zacma sie nie rozwinela mocniej,
    to nie uslyszy "odsunmy to o rok", tylko "idzie pan na operacje lub
    won z kolejki".

    J.