  • Data: 2004-10-27 18:11:10
    Temat: Re: Ogłoszenie a prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:clnls1$94p$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Dyskryminacja będzie wówczas, gdy nie będzie innego uzasadnienia. No bo
    jeśli jako przedsiębiorstwa poszukuję kierowcy i mam wolny etat, a zgłosi
    się do mnie ślepy, to mnie przecież o dyskryminację inwalidów pomówić
    skutecznie nie może.

    Przywołany tam przepis jest tak napisany, ze nie da się stosować go wprost
    bez zastanowienia się nad jego celem. Oczywiście powinno być
    równouprawnienie, ale na niektórych stanowiskach po prostu są potrzebne
    pewne indywidualne cechy. I chyba lepiej, że gość je oficjalnie w ogłoszeniu
    pisze. Po prostu pozostałe osoby nie będą się łudzić. W praktyce wiadomo, ze
    kandydatów zgłosi się pewnie kilku. Wybierze jednego. Pozostali zawsze mogą
    znaleźć gdzieś haczyk z tego artykułu. ale nie spodziewam się, by sąd tylko
    z tego powodu nakazał przedsiębiorcy zatrudnić wszystkich 100.