  • Data: 2004-10-27 08:54:36
    Temat: Re: Ogłoszenie a prawo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <clnls1$94p$1@nemesis.news.tpi.pl>, Magda wrote:
    > Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > ogłoszenia > w sprawie pracy - zawierają bardzo dużo ograniczeń (wiek,
    > wygląd, cechy
    > A co powiesz o tym?
    > http://rownouprawnienie.neostrada.pl/prawopol2.html

    Art. 113. (6) Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub
    pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność,
    rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność
    związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także
    ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w
    pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna.

    Ogólnie wychodzi na to, że linia przebiega w obrębie tych cech na które
    się bądź nie ma wpływu, bądź nie stanowią podstaw oceny czyjejś
    (potencjalnej) przydatności zawodowej, z drugiej zaś strony są rzeczy na
    które sie ma wpływ i są one zawodowo istotne. Wykształcenie jest taką
    rzeczą a jego jakość często wiąże się z miejscem jego zdobycia, tym
    bardziej że praktycznie każda uczelnia ma programy studw nieco inne.

    Prawnikiem nie jestem, więc traktuj to jako głos w dyskusji :)

    --
    Marcin